کد خبر: ۸۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
قزوین-معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: هم‌اکنون استان قزوین در شرایط پایداری قرار دارد و در وضعیت آبی کرونایی هستیم.

به گزارش آرانیوز:منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونا استان قزوین که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: طبق گزارش‌ها استان قزوین هم‌اکنون در وضع آبی کرونایی قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اذعان کرد: وضعیت آبی بهترین شرایط ممکن است و باید از آن حراست کنیم، قطعاً نگهداری از این وضع کار سختی است و ممکن است با ۱۰ بیمار کمتر و یا بیشتر وضع تغییر کند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا استان قزوین ادامه داد: شرایط حال حاضر ناپایدار است و ممکن است تغییرات سریع اتفاق بیفتد، شدت نگرانی‌ها در خصوص سویه امیکرون بسیار بالا است و با توجه به گزارش‌ها کشورهای دیگر روند و سرعت همه‌گیری این سویه بالا است و اگر هجمه وارد شود می‌تواند شرایط را به‌سرعت خطرناک کند و ما این نگرانی را داریم.

حبیبی یادآور شد: بیشترین نگرانی ما عادی انگاری است و تا زمانی که این مشکل به‌کلی ریشه‌کن شود این موضوع ادامه دارد.

وی افزود: خطرات امیکرون به‌خصوص اینکه اطفال و جوانان را درگیر می‌کند نگرانی ما است و مهم‌ترین راهکار هم واکسیناسیون است، تجربه می‌گوید تعداد مرگ‌ومیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای با واکسیناسیون کم شده پس باید توان خود را بگذاریم که واکسیناسیون انجام شود.

این مسئول ابراز کرد: به لحاظ فراوانی واکسن باید گفت همه نوع واکسن داخلی و خارجی در اختیار افراد قرار داده می‌شود و پراکندگی پایگاه‌ها نیز قابل‌توجه است، خواهش ما از مردم این است که این کار را انجام دهند، واکسیناسیون بک مسئولیت اجتماعی است و انجام ندادن آن ظلم به دیگران است.

وی افزود: رسانه‌ها باید روی این موضوع کار کنند، هم‌اکنون فرصت داریم تا این اقدام همگانی اتفاق بیفتد و اگر امیکرون فراگیر شود کارایی از دست می‌رود.

حبیبی در خصوص دورکاری در اداره‌ها گفت: در حال حاضر که شرایط آبی است دورکاری معنی ندارد و جز استثناها که مشخص هستند عملاً دورکاری نباید باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: در خصوص مراسم پروتکل‌ها مشخص است و وقتی مدیریت هوشمند کرونا داریم مجوز گرفتن معنی ندارد، هم‌اکنون ممنوعیت مراسم نداریم ولی رعایت‌ها پابرجا است.

وی افزود: تا حد امکان جلسات ستاد کرونا شهرستان‌ها باید فعال شود و در برابر امیکرون نیاز به آمادگی داریم و نیاز به مراقبت داریم تا گرفتار آن نشویم، مصوبات ستاد کرونا حکم قانون دارد و همه اداره‌ها باید رعایت کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار