کد خبر: ۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
بیرجند- با وجود گذشت دو سال از نامگذاری یکی از میادین شهر بیرجند به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هنوز طرحی برای این میدان تهیه نشده است.

به گزارش آرانیوز:اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر بیرجند ۳ روز بعد از شهادت سردار سلیمانی برای نامگذاری میدان یا خیابانی به نام این شهید سرافراز اقدام کردند و بعد از بحث‌های مفصل در این باره در جلسات شورا و با در نظر گرفتن پیشنهاداتی که در این زمینه به شورا و شهرداری رسیده بود در نهایت میدان فرودگاه بیرجند در ورود ورودی شهر از سمت مشهد به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

اما با گذشت دو سال از این مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند اعلام کرد که برای این میدان هنوز طرحی آماده نشده است و فراخوانی باید در این باره منتشر شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند به خبر نگار مهر گفت: میدان فرودگاه سابق بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند و همچنین بلوار ورودی شهر به سمت پلیس راه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

به گفته محمد محمد زاده فضا سازی بلوار مورد نظر و کارهای عمرانی آن انجام شده است و زیر ساخت‌های لازم مانند لوله کشی و حفر چاه برای آبیاری فضای سبز لچکی جزیره موجود در این مکان اجرایی و بازسازی فضای سبز و نورپردازی میدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه المان سردیس مورد نظر آماده و تحویل شهرداری بیرجند شده است و جانمایی برای نصب سردیس در گذشته انجام شده که باید با تأیید شهردار جدید زمینه اجرای آن فراهم شود.

پیشنهاد تهیه طرح برای میدان شهید سلیمانی

علیرضا محمودی راد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند  گفت: موضوع این میدان در یکی از جلسات شورا شهر بیرجند مطرح شد و شهردار اظهار کرد که طرحی برای اجرا در این میدان باید تهیه شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه نامگذاری این میدان به نام شهید سردار سلیمانی انجام شده است، گفت: کارهای مورد نظر در این باره در قالب زیباسازی ورودی‌های شهر بیرجند در حال انجام است.

مهدی بهترین تصریح کرد: کار انتخاب بهترین طرح برای میدان سردار شهید سلیمانی باید در قالب فراخوانی انجام شود و هر زمانی که انجام این کار نهایی شد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار