کد خبر: ۸۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
رشت- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه مکتب «حاج قاسم» محصول یک عمر مجاهدت است، گفت: سیره و اندیشه های حاج قاسم باید تبیین و بررسی شود.

به گزارش آرانیوز: علی خضریان عصر شنبه در همایش سیاسی با موضوع «از بصیرت تا مقاومت و تبیین مکتب شهید سلیمانی»، گفت: نقطه مقابل بصیرت، فتنه است و برای تحقق بصیرت افزایی می‌بایست فتنه شناسی کنیم.

وی با اشاره به لایه‌های مختلف بروز فتنه در جامعه، افزود: یکی از ویژگی‌های فتنه، بردن مسیر فعل و انفعالات کشور به اشخاص است.

نماینده مردم تهران در مجلس به تشریح ویژگی‌های بروز فتنه در جامعه پرداخت و بیان کرد: فتنه زمانی شکل می‌گیرد که خودی‌ها راه را گم می‌کنند و ناخواسته در تیم دشمن قرار می‌گیرند.

خضریان با بیان اینکه لغزش خواص یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه است، گفت: برخی خواص در جریان فتنه دنبال حق جویی و تبیین حق نیستند و همین موضوع آتش فتنه را شعله ورتر می‌کند.

وی در هم شکستن مرزهای دوست و دشمن را یکی دیگر از دلایل شکل گیری فتنه دانست، افزود: در فضای فتنه متن و حاشیه با هم تداخل پیدا می‌کنند و قدرت تشخیص برای مردم و عوام سخت می‌شود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه سال ۸۸ دچار فتنه عمیق شدیم، تصریح کرد: در این فتنه حاشیه را بر اصل غلبه پیدا کرد و حق مظلوم واقع شد.

خضریان با بیان اینکه وقتی متن را رها می‌کنیم دچار فتنه می‌شویم، به ابعاد گسترده فتنه ۸۸ و دلایل ایجاد آن اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که دچار فتنه می‌شود نخبگان آن فرقی بین متن و حاشیه قائل نمی‌شوند

سیره و اندیشه حاج قاسم بررسی و تبیین شود

وی همچنین اضافه کرد: روشنگری، بصیرت افزایی و ولایت پذیری شعله‌های فتنه را خاموش کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مکتب حاج قاسم محصول یک عمر مجاهدت است، تصریح کرد: جهان بینی الهی یکی از شاخصه‌های مهم مکتب حاج قاسم است.

خضریان با بیان اینکه شهید سلیمانی از خودش عبور کرد، گفت: مبارزه با نفس، خودسازی و روحیه معنویت از شاخصه‌های بارز مکتب حاج قاسم است.

وی با تاکید بر تبیین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم، افزود: دشمن با حاشیه نگاری، دنبال فراموش شدن متن هستند و برخی‌ها ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حاج قاسم ذوب در ولایت بودند، گفت: شهید سلیمانی اعتقاد و اعتماد ویژه ای به ولایت داشت که این موضوع باید به عنوان فرهنگ در جامعه پیاده شود.

خضریان به تشریح برخی ویژگی‌های حاج قاسم پرداخت و بیان کرد: حاج قاسم فراجناحی بودند و در جریان انقلاب اسلامی حرکت می‌کردند.

وی همچنین تصریح کرد: نگاه، سیره و اندیشه‌های حاج قاسم باید بارها بررسی و تبیین و به نسل‌های بعد منتقل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس به دست نوشته پایانی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم مرگ آگاه بود و هر لحظه به مرگ به فکر می‌کرد و این موضوع کاملاً در رفتار و کلامشان نمایان بود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار