کد خبر: ۸۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
کرمانشاه- معاون مرکز بهداشت کرمانشاه از شناسایی ۱۲ مورد ابتلا به سویه "اُمیکرون" کرونا در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سارا شاه‌آبادی  اظهار کرد: ۱۲ مورد ابتلاء به سویه امیکرون ویروس کرونا در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

وی افزود: هنوز اطلاعات کامل و دقیقی از این سویه در دسترس نیست و آنچه مسلم است این سویه قدرت انتشار چند برابری نسبت به سویه‌های پیشین دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی منابع قدرت انتشار این سویه را سه برابر سویه دلتا دانسته و برخی پنج برابر و برخی بیشتر و به نظر می‌رسد این سویه حداقل چند برابر سویه دلتا قدرت سرایت داشته باشد.

شاه آبادی بیان کرد: برخی عملکرد این سویه از کرونا را به اشتباه ضعیف می‌پندارند در حالی که موارد مرگ‌ومیر ناشی از آن در جهان گزارش شده و هنوز قضاوت درباره آن زود است.

وی گفت: علائم این سویه تفاوتی چندانی با سویه های قبلی ندارد و همانند سویه های قبلی علائم مشابه سرماخوردگی می‌تواند نشانه بارز آن باشد و افراد در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی باید خود را قرنطینه کنند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قدرت سرایت این سویه به شدت بالاست و انتظار ابتلای خانوادگی با شیوع این سویه وجود دارد.

شاه آبادی تزریق دز سوم واکسن کرونا را راهکاری مؤثر برای مقابله با شیوع این سویه جدید عنوان کرد و گفت: دز سوم نقش مؤثری در افزایش ایمنی بدن داشته و می‌تواند تا حد مؤثری در مقابله با این سویه جدید کارآمد باشد.

شاه‌آبادی تاکید کرد: در کنار تزریق واکسن کرونا مهمترین و ضروری‌ترین راه ممکن برای پیشگیری از شیوع این سویه جدید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در سطح جامعه است.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۹.۵ درصد مردم استان کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده و ۷۷.۳ درصد نوبت دوم و ۱۹ درصد جمعیت هدف نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار