کد خبر: ۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
سمنان- همزمان با بارش برف در ارتفاعات شمالی و شرق استان سمنان، پلیس راه تاکید کرد که تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش آرانیوز:بارش برف از بامداد امروز بخشی از استان سمنان را سفید پوش کرد برف به خصوص در منطقه شمالی شامل ارتفاعات و دامغان و شاهرود همچنین میامی و کالپوش جاده‌ها را نبسته اما تردد در محورهای مواصلاتی مذکور امروز، چهارشنبه با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

تردد در محورهای مواصلاتی استان عادی است اما پلیس راه با اعمال محدودیت، از تردد تریلی‌ها و کامیون‌ها در گردنه‌ها و نقاط برف گیر جلوگیری می‌کند.

پلیس راه از مردم خواسته تا در صورت عدم وجود الزام، پای به جاده‌های استان نگذارند و اگر اجباری برای تردد دارند حتماً همراه داشتن زنجیر چرخ استاندارد، لباس گرم، غذای خشک، اطمینان از سلامت خودرو، بخاری، برف پاک کن و… را مد نظر قرار دهند.

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شمال و شرق استان سمنان کاملاً ابری است و بارش برف در شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان و… از بامداد امروز آغاز و تاکنون ادامه دارد برای مرکز استان نیز آسمان ابری همراه با بارش پیش بینی شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ده و صفر درجه، شاهرود سه درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر، میامی شش و صفر، دامغان شش درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر، مهدی شهر پنج درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر و گرمسار ۱۴ و صفر درجه گزارش شده است.

گفتنی است در هنگام بارش برف مخاطرات زیادی برای ورود به محورهای مواصلاتی در ییلاقات استان سمنان وجود دارد در نتیجه پلیس راه از مردم می‌خواهد تا در هنگام بارش برف هم به واسطه مخاطرات جاده‌ای و هم سرمای شدید هوا، به قصد تفرج به جاده‌ها نیایند.

بهترین زمان برای حضور در طبیعت برفی یک روز بعد از بارش برف و هنگامی است که شرایط آسمان آفتابی باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار