کد خبر: ۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مشهد ـ مسئول کمیته رسانه قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰ درصد مردم در خراسان رضوی دو دز و ۱۱ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش آرانیوز:محمد پهلوان با بیان این‌که در راستای حفظ آمادگی برای مواجهه با پیک احتمالی کرونا، قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی با اشاره به شناسایی موارد ابتلاء به اومیکرون در مشهد و برخی از مناطق کشور، ادامه داد: در این راستا، قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال شده و همه روز با برگزاری نشست‌هایی نسبت به برنامه‌ریزی و هماهنگی در راستای خدمات‌رسانی به بیماران، پیشگیری و کنترل این بیماری اقدام می‌شود.

مسئول کمیته رسانه قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌منظور کنترل بیماری کرونا، با شناسایی موارد جدید تمام خانواده، بستگان و اطرافیان آنان از نظر ابتلاء به کرونا و اومیکرون مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی، گسترش خدمات‌رسانی در سطوح اولیه و افزایش سرعت بیماریابی را از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه در استان دانست و اضافه کرد: در این راستا علاوه بر آزمایشگاه‌ها، ۴۷ درمانگاه بخش خصوصی نیز مسئولیت انجام تست رپید را بر عهده گرفته‌اند.

پهلوان با بیان این‌که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با تأکید بر این‌که بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است، اظهار کرد: تاکنون ۱۱.۵۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مسئول کمیته رسانه قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که تکمیل واکسیناسیون نقش مؤثری در کاهش خطر مواجهه با پیک جدید کرونا دارد، افزود: تاکنون ۹۳.۴۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن و ۷۹.۰۲ درصد از این گروه دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار