کد خبر: ۷۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مسایل و مشکلات روستای امیرآباد بیرجند جنبه اورژانسی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش آرانیوز:جواد قناعت یکشنبه شب در جلسه فوق العاده بررسی مشکلات منطقه امیرآباد بیرجند اظهارکرد: با توجه به حادثه دلخراش فوت کودک چهار ساله در این منطقه، برخی مسائل و مشکلات روستای امیرآباد جنبه اورژانسی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیران باید با آستانه تحمل بالا موضوعات را پیگیری نمایند، ادامه‌داد: اتفاقات تلخی مانند فوت یک کودک به واسطه سگ گزیدگی در شأن استان نیست.

قناعت با بیان اینکه افکار عمومی، منتظر اقدام مسئولان در رفع مشکلات امیرآباد است، گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد، اجرای دیوار ساحلی رودخانه، روشنایی معابر و احداث پل امیرآباد باید در اولویت مسائل عمرانی این منطقه است که مسئولیت آن به فرماندار بیرجند با پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بسیاری از این موارد در گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت، الان شاهد این حادثه تلخ نبودیم، ادامه داد: فرماندار بیرجند مشکل سگ‌های ولگرد را با جدیت پیگیری نماید و این موضوع سریع ساماندهی شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: حادثه فوت کودک در امیرآباد واقعاً قابل تأمل و مصیبت وارده وسیع است اما در این میان همکاری خانواده برای جلوگیری از سو استفاده معاندان قابل تقدیر است.

قناعت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد روشنایی مورد نیاز این منطقه تأمین شده، بیان‌کرد: تأمین روشنایی رودخانه امیرآباد حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق هماهنگی صورت گرفته این اعتبار از محل طرح هادی در اختیار شرکت برق قرار می‌گیرد.

استاندار اظهارکرد: شرکت توزیع نیروی برق از روز دوشنبه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می‌کند و باید تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

قناعت گفت: طبق برآورد صورت گرفته، پروژه اجرای دیوار ساحلی رودخانه امیرآباد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ملی بنیاد مسکن و اعتبارات استانی این مهم تأمین شود.

وی ادامه داد: باید عملیات اجرایی این پروژه از لایروبی کف رودخانه گرفته تا تأسیس دیوار ساحلی از روز دوشنبه توسط شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار