کد خبر: ۷۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
فردوس - شهید ۱۹ ساله گمنام دوران دفاع مقدس که از نیمه شب گذشته میهمان فردوسی‌ها بود امروز با حضور باشکوه مردم این شهرستان تشییع شد.

به گزارش آرانیوز:مراسم تشییع شهید گمنام از معراج الشهدا که در هشت سال دفاع مقدس محل معراج ۴۰۰ شهید گلگون کفن بود آغاز و بر دوش امت حزب الله فردوس تا مصلای بزرگ امام خمینی ادامه داشت.

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با تمجید از خدمات گستره سردار دل‌ها به کشور و جهان اسلام گفت: امنیت در مرزهای شرقی، سیستان و بلوچستان و کرمان با درایت و فرماندهی این دلاور تثبیت شد و با مدیریت توانست بسیاری از معاندان نظام و قاتلان مردم مظلوم را نابود و سر جای خویش بنشاند.

سردار سید اسماعیل رضوی به مبارزات این شهید در سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: تأسیس حشد الشعبی با همکاری و مشاوره سردار سلیمانی پایه گذاری شد و اکنون نیز مدافع مردم مظلوم عراق و نیروهای آمریکایی و خارجی را از این کشور اخراج خواهند کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری مخالف ورود نیروی قدس به خاک عراق و سوریه بودند ولی سردار سلیمانی اعتقاد راسخ به نیروهای تحت امر خویش داشت و با جدیت و توکل به خدا وارد عرصه مبارزه با داعش شد.

رضوی خاطرنشان کرد: تجربیات هشت سال دفاع مقدس از او سرداری کار آزموده ساخته بود که توانست با سازماندهی بسیج مردمی در سوریه‌ای که رئیس جمهور آن آماده خروج از کشورش بود، حزب الله و شیعیان را منسجم و با انگیزه برای مبارزه با داعش بسیج کرد.

وی گفت: جنگ در سوریه سخت بود زیرا جبهه مخالف الله اکبر می‌گفتند ما هم همینطور، آنها نماز شب می‌خواندند ما هم نماز شب می‌خواندیم ولی داعشی ها هر آنچه از شیعیان به اسارت گرفتند سر بریدند.

رضوی عنوان کرد: سردار سلیمانی به نابودی حکومت داعش اعتقاد قلبی داشت و این اعتقاد و عزم راسخ را از رهبر خویش آموخته بود و در اوج پیشرفت نیروهای بی رحم داعش آنها را متوقف کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی با کارهای خویش در قلوب مردم سوریه جای گرفت و مکتب حاج قاسم راه انداخت، همان مکتبی که رهبری تاکید بر شناساندن آن به نسل جدید دارد.

وی اضافه کرد: امروز مکتب حاج قاسم راهگشای بسیاری از مشکلات کشور و جهان اسلام است که باید آیندگان از آن بهره‌ها ببرند.

رضوی تصریح کرد: حاج قاسم به جوانان اعتقاد واقعی داشت و در سوریه قشر جوان سوریه را نجات داد او فرماندهان جوان پرورش داد.

حجت الاسلام محمد شاکری امام جمعه فردوس نیز گفت: این قدرت شهید است که می‌تواند بعد از سال‌ها جمعی معنا دار و عظیم از مردم را گرد هم آورد و هیچکس جز شهید بعد از گذشت بیش از سی سال از پایان جنگ چنین توانایی ندارد.

لازم به ذکر است این شهید گمنام پس از تشییع در فردوس در شهرهای باغستان و اسلامیه تشییع می‌شود و امشب نیز مردم با پیکر پاک شهید در هیئت رزمندگان اسلام، فاطمیه و هیئت امام حسن مجتبی وداع خواهند کرد و سپس پیکر شهید برای دفن به یکی از روستاهای نهبندان منتقل می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار