کد خبر: ۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
ارومیه - مدیر کل فرودگاههای آذربایجان غربی از عملیاتی بودن فرودگاه اورمیه و انجام پروازها با وجود بارش برف خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی قراملکی در این زمینه اظهار کرد: امروز (۱۳ دی) بلافاصله پس از بارش برف عملیات برف روبی و آماده‌سازی باند فرودگاه اورمیه آغاز شد و باند فرودگاه اورمیه عملیاتی و برای نشست و برخاست ایمن پروازها آماده شد.

وی در خصوص وضعیت پروازهای این فرودگاه افزود: بارش برف هیچگونه خللی در انجام پروازها ایجاد نکرده است و اولین پرواز توسط شرکت هواپیمایی آتا از تهران در فرودگاه اورمیه به زمین نشست.

امروز دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی بارش متناوب و موقتی برف چهره اکثر شهرها و روستاهای استان را سفید کرده است.

بر اساس پیش بینی‌ها کارشناسان اداره کل هواشناسی استان با توجه به عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو، بارش متناوب و موقتی برف همراه با مه گرفتگی در استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف، کاهش شدید، لغزندگی معابر و جاده‌های مواصلاتی و کولاک برف از جمله مخاطرات قابل پیش بینی است

توصیه می‌شود شهروندان از فعالیت‌های کوهنوردی، سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و خودروها را به لوازم زمستانی و گرمایشی تجهیز کنند.

همچنین براساس اطلاعیه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، با توجه به برودت هوا و بارش برف و احتمال یخبندان آموزش حضوری تمامی مدارس شهری و روستایی شهرستان ماکو وتمامی مدارس ابتدایی به همراه مدارس متوسطه اول روستایی چالدران امروز دوشنبه در نوبت صبح تعطیل و آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار