کد خبر: ۷۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
مشهد ـ مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۴۱ اختراع در حوزه‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده است.

به گزارش آرانیوز:مجتبی سنکیان با بیان این‌که به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در سال گذشته ۴۱ اختراع در حوزه‌های ملی و بین‌المللی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

وی ادامه داد: میزان اختراعات ثبت شده یکی از شاخص‌های مهم در رشد علم و فناوری هر کشوری بوده و برخورداری از نظام حمایت از مالکیت فکری نیز یکی از زیرساخت‌های مهم در رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج نوآوری است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص حمایت دانشگاه از ثبت اختراع، نشان و طرح صنعتی، اضافه کرد: میزان حمایت‌های مالی دانشگاه از مخترعین در هر سال متناسب با قرارداد منعقد شده میان دانشگاه و کارگزار مشخص می‌شود که در قرارداد ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ میزان حمایت دانشگاه، ۷۰ درصد است و هزینه‌های باقی مانده کارگزار توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

وی افزود: مخترعین جوان برای استفاده از تسهیلات ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی و ثبت نشان باید با ورود به سامانه سیستم جامع اطلاعات پژوهشی (پژوهان) درخواست خود را ثبت کرده و برای کارشناسان مدیریت توسعه فناوری سلامت ارسال کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار