کد خبر: ۷۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تأکید من به مدیرکل جدید جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی این است که نسخه جدیدی برای حل مشکلات بخش کشاورزی بپیچید.

به گزارش آرانیوز:جواد قناعت صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: کشاورزی خراسان‌جنوبی از سه مشکل عمده کمبود بارندگی، محدودیت منابع‌آبی و همجواری با کویر رنج می‌برد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر موجب افت چاه‌های کشاورزی و خشک شدن قنوات شده است، بیان‌کرد: هر چند ما در جوار کویر زندگی می‌کنیم ولی پتاسیل‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی داریم که بارها درباره آن صحبت شده است.

قناعت با تأکید بر اینکه به سه محصول استراتژیک ما بی توجهی شده است، ادامه‌داد: میزان تولیدات زعفران، زرشک و عناب ما قابل قبول است ولی در این بین حلقه مفقوده‌ای به نام صادرات داریم و در فرآوری نیز ضعیف هستیم.

بسته بندی ما مورد پسند بازار صادراتی نیست

وی اظهار کرد: بسته بندی محصولات ما نیز ابتدایی و مورد پسند بازار صادراتی نیست و از این جهت محصول ما به صورت خام به سبد کشورهای دیگر رفته و پس از فرآوری و بسته بندی مناسب و بدون اینکه نامی از کشور ما باشد، به دیگر مناطق صادر می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در استان در بخش کشاورزی مشکل دیگری به نام ورود دلالان را داریم، بیان‌کرد: در واقع می‌توان گفت آنچه را که کشاورزان می‌کارند، دلالان برای خود درو کرده و سود آن را می‌برند.

قناعت گفت: حتی در بخش دامداری نیز کار به جایی رسیده است که به واسطه خشکسالی و … دامدار ما دام خود را به کشتارگاه می‌برد ولی از طرفی در کشتارگاه‌های خراسان‌جنوبی ظرفیت کافی نیست و به ناچار برای کشتار دام به دیگر استان‌ها می‌روند.

وی اظهار کرد: تأکید من به سرپرست جدید جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی این است که نسخه جدیدی برای حل مشکلات بخش کشاورزی بپیچید.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما بارها در جلسات و پست تریبون‌ها از مشکل خام‌فروشی در خراسان‌جنوبی گفته‌ایم ولی راه‌حل اجرایی برای آن ارائه نشده است، بیان‌کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که صدای کشاورزان به نارضایتی بلند نشود که البته کار سختی است.

قناعت یادآور شد: ایستگاه های تحقیقاتی زرشک و زعفران باید فعال شود و همچنین شیوه های سنتی و کم بازده کشاورزی پذیرفتنی نیست.

قانون به نفع مردم تفسیر شود

مهدی جعفری سرپرست جدید جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه در سخنان کوتاهی گفت: باید با هم بر دو اصل رضایتمندی مردم و تفسیر قانون به نفع مردم و کشاورزان عهد و پیمان ببندیم.

وی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی ظرفیت اینکه مُر قانون را اجرا کنیم ندارد و از این جهت استدعا می‌کنم که قانون را به نفع مردم تفسیر کرده و در این زمینه شجاعت داشته باشید.

سرپرست جدید جهاد کشاورزی بر ارائه میز خدمت خانواده جهاد کشاورزی در سالروز شهادت سردار سلیمانی در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی و در مرکز استان تأکید کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار