کد خبر: ۷۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
ارومیه- پیست اسکی خوشاکو ارومیه وسیع ترین و برف گیرترین پیست اسکی خاورمیانه بعد از دو سال تعطیلی کرونایی بازگشایی شد و آماده استقبال از ورزش های زمستانی است.

به گزارش آرانیوز:پیست اسکی خوشاکوی ارومیه بزرگ‌ترین و یکی از زیباترین پیست‌های اسکی کشور و همچنین یکی از کانون‌های مهم ورزش زمستانی در منطقه به شمار می‌رود، در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای حضور علاقمندان و ورزشکاران در این منطقه فراهم شده است.

بازسازی مسیر دسترسی، فراهم کردن امکانات رفاهی و گردشگری، احیای تنها هتل این منطقه بخشی از اقدامات هیئت اسکی ارومیه برای حضور مردم و ورزشکاران در پیست اسکی خوشاکوی به شمار می‌رود.

این پیست که یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال غرب ایران به شمار می‌رود، دارای امکانات بالقوه ای از قبیل کوه‌هایی با شیب مناسب و چشم انداز زیبا است در سال‌های اخیر به علت نبود زیرساخت این امکانات بالفعل نشده بود، امسال با رفع برخی مشکلات زیرساختی پیش بینی می‌شود نه تنها محل مناسبی برای رونق گرفتن ورزش‌های زمستانی باشد بلکه بستری برای پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی از نقاط مختلف کشور است.

این پیست با توجه به قرار گرفتن در یک منطقه توریستی و نیز هم مرزی استان با سه الی چهار کشور خارجی ظرفیت و قابلیت جذب گردشگر و نیز میزبانی مسابقات کشوری و حتی بین المللی را دارد، اما در سال‌های گذشته به دلیل روی کار آمدن افرادی غیر ورزشی در هیئت و بی توجهی مسئولان مورد غفلت واقع شده است.

پیست اسکی خوشاکوی ارومیه فارغ از خصوصیت بالای منطقه در جذب گردشگر و توانایی میزبانی مسابقات منطقه‌ای و کشوری اسکی به دلیل شرایط آب وهوایی منطقه قابلیت تبدیل شدن به پیست اسکی روی چمن را نیز دارد که این ظرفیت نیز تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

پیست اسکی خوشاکو ارومیه بازگشایی شد/ورزش های زمستانی جان می گیرد

خوشاکو ظرفیت جذب گردشگران طبیعت را دارد

سرپرست اداره ورزش و جوانان ارومیه در خصوص بازگشایی پیست اسکی خوشاکو و امکانات زیرساختی در این منطقه اظهار کرد: این پیست بعد از دو سال بیماری کرونا روز گذشته با استقبال بسیار پرشور ورزشکاران و خانواده‌های ارومیه بازگشایی شد.

نوروز علیمردان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم و اولیه برای راه اندازی این پیست توسط اعضای جدید هیئت اسکی آذربایجان غربی فراهم شده است، گفت: هم اکنون هتل این پیست، بالابرهای مورد نیاز برای ورزش اسکی و مسیر دسترسی آن احیا و بازسازی شده و مردم به راحتی می‌توانند به این پیست مراجعه کنند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری هلال احمر، نیروهای انتظامی، هیئت اسکی آذربایجان غربی برای فراهم کردن بستر ایمن و مناسب برای حضور خانواده‌ها جهت استفاده از امکانات مورد نیاز در این پیست افزود: هم اکنون دو بالابر برای استفاده ورزشکاران و مردم در این منطقه فراهم شده است و هتل پیست اسکی نیز با امکانات مناسب آماده ارائه خدمات به مردم است.

علیمردان با اشاره به برف روبی و آماده سازی پارکینگ پیست اسکی خوشاکو اضافه کرد: پارکینگ این پیست که یکی از مشکلات اساسی مردم بود تعمیر، بازسازی و آسفالت شده و روز گذشته نیز این پارکینگ برف روبی و آماده ارائه خدمات به مردم بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان ارومیه با بیان اینکه روز گذشته اولین روز بازگشایی این پیست بعد از دو سال بود که با استقبال بسیار زیادی از مردم مواجه شد و پیش بینی می‌شود با توجه به ظرفیت‌های کم نظیر آن در هفته‌های آتی استقبال بیشتری را شاهد باشیم، گفت: در کنار ایجاد محیطی برای تفریح و ورزش‌های زمستانی مردم ارومیه و استان این ظرفیت را داریم که این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور نیز تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت فراهم سازی امکانات زیرساختی برای توسعه ورزش اسکی در این منطقه گفت: ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی جذب گردشگر، تجهیز پیست به امکانات آموزشی و نیز استفاده از دستگاه‌های مورد نیاز و مناسب اسکی سواری بخشی از نیازهای این پیست برای رونق بخشی ورزش‌های زمستانی است.

پیست اسکی خوشاکو ارومیه بازگشایی شد/ورزش های زمستانی جان می گیرد

تیوب سواری تفریح خطرناک خانواده‌های در منطقه خوشاکو

سرپرست اداره ورزش و جوانان ارومیه با اشاره به تفریح خطرناک تیوب سواری در این منطقه گفت: با وجود اینکه جزو وظایف این اداره نیست اما گروه امداد و نجات کوهستانی در پیست مستقر شده و از وظایف این گروه ارائه خدمات به ورزشکاران اسکی است اما هر روز شاهد حوادث زیادی برای تیوب سواران در این منطقه هستیم و به اجبار توسط گروه امداد و نجات کوهستانی خدمات ارائه می‌دهیم.

علیمردان با هشدار به خانواده‌ها نسبت به خطرناک بودن استفاده از تیوب برای تفریح خاطرنشان کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر این تفریح خطرناک برای خانواده‌ها به خصوص جوانان از مردم و علاقمندان درخواست می‌شوند حین حضور در این منطقه از این تفریح خطرناک خودداری کنند.

سرپرست هیأت اسکی آذربایجان‌غربی نیز در خصوص بازگشایی این پیست گفت: امروز پیست اسکی خوشاکو بعد از ۷۰۰ روز بازگشایی شد و پذیرای علاقه مندان رشته‌های ورزشی زمستانی است.

ساسان ابراهیم زاده افزود: پیست اسکی خوشاکو به عنوان تنها پیست آذربایجان‌غربی به دلیل شیوع کرونا و آماده سازی پیست بیش از دو سال اخیر تعطیل بود و از روز جمعه هفته گذشته میزبان علاقمندان به ورزش‌های زمستانی است.

وی با بیان اینکه علاقمندان در روزهای تعطیل می‌توانند از هر دو مسیر دسترسی به پیست اسکی خوشاکو (جاده بند و انهر) به این پیست مراجعه کنند، گفت: فعلاً برنامه‌های کوتاه مدت و بازگشایی مد نظر است و بزودی برای ایجاد شرایط مطلوب برنامه‌ریزی کامل‌تری انجام خواهد گرفت.

پیست اسکی خوشاکو، در ۴۰ کیلومتری شهرستان ارومیه و در منطقه راژان واقع شده که با داشتن کوه‌هایی با شیب مناسب و جلوه‌های زیبای بصری از طبیعت، همه ساله در فصل زمستان پذیرای علاقمندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی در این استان است.

امید می‌رود مسئولان استان با توجه به این ظرفیت‌های بی نظیر در منطقه خوشاکو از امسال اقدامات اساسی برای بهره برداری بهینه از این مکان ورزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار