کد خبر: ۷۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
بندرعباس - معاون فنی و شبکه ایستگاههای هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین مقدار بارندگی باران در سطح استان از روز گذشته تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در ایستگاه سردشت بشاگرد ۴۲۹میلیمتر ثبت شد.

به گزارش آرانیوز:کیانوش عارفی افزود: ایستگاه‌های رودان با ۳۳.۴ میلی متر، میناب با ۳۳.۱ میلی متر و بستک با ۱۹.۱ میلی متر بیشترین بارندگی‌ها را به ثبت رسانده اند.

وی بیان داشت: حجم بارش‌ها در ایستگاه‌های پارسیان ۱۲ ّ .۷ میلی متر، بندرلنگه ۱۰ ّ .۶ میلی متر، سیریک ۹.۸ میلی متر، جاسک ۸.۹ میلی متر، لاوان ۷.۱ میلی متر و بندرعباس ۶.۸ میلی متر بوده است.

معاون فنی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه بوموسی ۲ دهم میلی متر، قشم فرودگاهی پنج دهم میلی متر، بندرخمیر و کیش یک میلی متر، قشم دریایی ۴.۵ میلی متر، حاجی آباد ۴.۶ میلی متر و سیری ۵.۷ میلی متر به ثبت رسیده است.

عارفی یادآورشد: فعالیت سامانه‌ی بارشی فعالی از روز چهارشنبه، هشتم، تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه در غالب نقاط کشور و استان هرمزگان پیش بینی شده است، که اوج فعالیت آن از بعد از امروز روز جمعه تا روز دوشنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه خواهد بود که سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

معاون فنی و ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: بارش‌های این سامانه همراه با تند باد لحظه‌ای، رعد و برق و تگرگ پیش بینی شده است و دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریاروی خودداری و تمهیدات لازم نیز اعمال شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار