کد خبر: ۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
اراک - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مجمع سلامت استان مرکزی در سال جاری، اجتماعی شدن سلامت و ارتقا سواد سلامتی مردم را دنبال می‌کند.

به گزارش آرانیوز:جواد اتابکی  اظهار کرد: متأسفانه برخی از عطاری‌ها محصولات سالم و مورد تأیید بهداشت را عرضه نمی‌کنند و در برخی عطاری‌ها شاهد فروش و توزیع دارو هستیم در حالی که مجوز این کار را ندارند.

وی ادامه داد: همچنین برخی باشگاه‌های ورزشی در استان مرکزی، مکمل و داروهای غیر مجاز را میان جوانان توزیع می‌کنند که این یک تهدید بزرگ برای سلامت به حساب می‌آید.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر این موارد لزوم آموزش به دامداران و مرغداران در مورد استفاده مناسب از آنتی بیوتیک در دام و طیور و آموزش نحوه استفاده از سموم در محصولات کشاورزی و همچنین نه به خرید کالاهای سلامت محور از طریق مجاری غیر قانونی و فضای مجازی نامعتبر و… موجب شد تا شعار مجمع سلامتی که امسال برای استان انتخاب شد، خودمراقبتی آری، خود درمانی هرگز باشد.

اتابکی گفت: ️تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان و همچنین سمن‌ها و دهیاران و شوراها و دامداران و کشاورزان باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک کمک کنند تا بتوانیم موضوع اجتماعی شدن سلامت را نهادینه و دغدغه‌های سلامت مردم را مرتفع کنیم و شاهد ارتقا سلامت و سواد سلامت مردم باشیم.

وی بیان کرد: خروجی برگزاری این مجامع سلامت شامل ارتقا سواد سلامت مردم ارتقا سطح بهداشت و درمان است که به مدت ۱ سال برنامه‌های تدوین شده با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان در استان و شهرستان‌ها اجرا و برنامه‌ها به صورت ۳ ماه یکبار ارزیابی خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: مجامع سلامت در سال جاری در راستای اجتماعی شدن سلامت و ارتقا سواد سلامتی مردم و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و همکاری قشرهای مختلف از جمله دستگاه‌های اجرایی و ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، سمن‌ها، دهیاران، شوراها، کشاورزان و دامداران برگزار می‌شود.

اتابکی اظهار کرد: برنامه عملیاتی مجامع تدوین و به مدت یک سال با همکاری تمامی دستگاه‌ها و در بخش‌های مختلف آموزشی، توانمندسازی، تولید محتوا و… اجرا خواهد شد و اختتامیه مجامع سال آینده با شروع پنجمین دوره مجامع برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی اولین استانی است که در کشور چهارمین مجمع را برگزار می‌کند و بر اساس اعلام نظر کارشناس مجامع سلامت وزارت بهداشت شعار امسال استان مرکزی به عنوان شعار غالب مجامع کشور انتخاب شد.

اتابکی گفت: عملکرد شهرستان‌ها در اجرای برنامه مجامع به صورت هر ۳ ماه یک بار بررسی و در پایان از شهرستان‌های برتر تقدیر می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: مجمع استانی هم ۳ بهمن با حضور استاندار و معاون وزیر بهداشت و معاون رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار