کد خبر: ۷۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
سمنان- بسیاری معتقد هستند که خون شهیدان جریان ساز است و شهید سلیمانی و ایام الله ۹دی می‌تواند بهترین نمونه از این موضوع باشد، شهیدی که تعریف جدیدی از انقلابی بودن ارائه کرد.

به گزارش آرانیوز:ایام فاطمی، بصیرت افزایی و شهادت شهید سلیمانی تقارنی زیبا با هم پیدا کرده‌اند آن هم در سالی حساس که بیش از هر زمان دیگر مردم حضور استان سمنان حضور در صحنه‌ها را درک کرده‌اند مردمی ولایتمدار و شهیدپرور که همیشه حضورشان برای انقلاب اسلامی غنیمتی بوده است.

۹ دی برای مردم استان سمنان حماسه‌ای با رنگ و بویی متفاوت است چرا که گردهمایی بزرگ این روز حماسه ساز در تهران با حضور متفاوت مردم این استان همراه شد و نمازجمعه معروف آن سال صحنه حضور کفن‌پوشان شاهرودی در صف اول بود آنانی که ۴۰۰ کیلومتر با اتوبوس آمده بودند تا اعلام کنند همین حالا و همین جا حاضر هستند جان دهند.

جنگ همان جنگ است

خطیب نمازجمعه آن روز تهران اما با ذکر نام این مردان کفن پوش از آنها حمایت کرد تا ولایتمداری برای مردم استان سمنان یک بار دیگر جلوه‌ای دیگر پیدا کند آن هم مردمی که سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و با ولایتمداری بیگانه نیستند.

وقتی صحبت از شهادت و ایامی که منتهی به سالروز شهادت شهید سلیمانی می‌شود، نام مردم استان سمنان به عنوان سومین استانی که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلام در دوران دفاع مقدس کرد، می‌درخشد استانی که شهادت برایش معنایی دیگر دارد مردمی که می‌دانند امروز جبهه همان جبهه است تنها شیوه مبارزه عوض شده است.

غلامرضا یحیایی از رزمندگان سال‌های فخر و افتخار و بسیجی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که امروز جنگ روایت‌ها و جنگ نرم یعنی حضور مردم در صحنه‌هایی که دشمنان فکر می‌کند می‌تواند با تفرقه افکنی و توطئه، بین مردم و نظام فضا ایجاد کند. مردم استان سمنان مانند دیگر نقاط ایران اسلامی نشان داده‌اند که هوشیار هستند و نمی‌گذارند که دشمنان از ابزارهای گوناگون خود استفاده از توطئه افکنی کند.

یحیایی با بیان اینکه فتنه ۸۸ در واقع به گونه‌ای طراحی شده بود که ماجرای یک انتخابات به براندازی نظام منجر شود اما مردم بسیار هوشیارانه متوجه ماجرا شدند، بیان کرد: گروهی از مردم که شاید در آن سال به نامزد مقابل رأی داده بودند و در ابتدا این تصور برایشان پیش آمد که در انتخابات تقلب شده در واقع در فضای غبار آلود حاکم گمراه شده بودند و زمانی که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی غبار خوابید و فضا قابل روئیت شد، متوجه ماجرا شدند و صف خود را از دشمنان و معاندان جدا ساختند.

۹ دی پیروزی جنگ روایت‌ها بود/ توجه به گفتمان انقلابی شهید سلیمانی

خون جریان ساز شهیدان

حجت‌الاسلام حجت الله حاج محمدی کارشناس مسائل دینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مناسبت‌هایی مانند ایام فاطمیه، ۹ دی و روز ولایتمداری، ایثار و مقاومت مردان ما در عملیات کربلای چهار دفاع مقدس، سالگرد شهادت شهید سلیمانی و… همگی در زمینه ایستادگی پای ولایت و اسلام اشتراک دارند و باید تک تک این روزهای گرانقدر را گرامی داشت. از سوی دیگر باید گفت جایگاه شهید سلیمانی به واسطه ویژگی‌هایی که داشتند شامل ولایتمداری، جایگاه ارزشمندی است که باید برای جوانان ما تبیین شود. شهید سلیمانی اسوه ولایتمداری و یک انقلابی واقعی بود که امروز باید از ایشان الگو سازی کرد و این رسالت بزرگ فعالان فرهنگی کشورمان است.

حاج محمدی با بیان اینکه خون شهید جریان است چرا که رویش‌های متعددی در پی آن وجود خواهد داشت، تاکید کرد: امروز حماسه سازی مردم ما و همچنین خون پاک شهیدان از دفاع مقدس و انقلاب تا مدافعان حرم و در رأس آنها شهید سلیمانی باعث و عامل رویش‌های متعددی در منطقه و کشور شده که امروز میوه و ثمره آن را در اخراج آمریکا از منطقه، قرارگیری یمن در آستانه پیروزی کامل، شکست آمریکا در عراق و سوریه و… شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به ماجرای ۹ دی، حماسه، فتنه، توطئه دشمنان، ایستادگی و… می‌پردازند به این دلیل است که می‌دانند دشمنان به محض شکست در یک جبهه با سراغ جبهه دیگر می‌روند، افزود: امروز جنگ روایت‌ها در جریان است یعنی دشمنان قصد دارد تا روایت خود را بر اذهان حاکم کند و اما به برکت خون شهیدان، ولایت فقیه و اینکه انقلاب ما بیمه با خون شهدا است، کاری از پیش نمی‌برند.

گفتمان شهید سلیمانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اما با اشاره به سیره فاطمی و با اشاره به خطبه مهم فدکیه حضرت زهرا (ص)، ابراز داشت: مقوله امامت و ولایت قرار است دو کارکرد مهم در جامعه اسلامی داشته باشد، قدم اول تشکیل نظام در جامعه و قدم دوم جلوگیری از واگرایی اجتماعی، پراکندگی جمعیت و ایجاد امنیت است.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت مردمی و ملی است و در همین راستا هدف و عملیات سازمان تبلیغات اسلامی در کل استان‌های کشور حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های مردمی است، بیان کرد: مصادف شدن ایام فاطمیه با سالگرد شهید سلیمانی یک ظرفیت گفتمان سازی را برای مجموعه‌های تبلیغی در کشور و سایر نهادهای انقلابی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: قرار بر این است تا همه مجموعه‌ها در ایام فاطمیه با توجه به ظرفیت گفتمانی شهید سلیمانی مسئله تبلیغ را در قالب پرده خوانی، منبر، مسابقه و محتوا را با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند، تبلیغ باید گفتمان سازی باشد ارائه دهند.

۹ دی پیروزی جنگ روایت‌ها بود/ توجه به گفتمان انقلابی شهید سلیمانی

حضور مردم در صحنه

مردم سمنان قرار است امروز ۹ دی ماه از ساعت ۱۰ صبح در میدان شهید مطهری حضور یابند و یک بار دیگر با آرمان‌های ولایت فقیه، انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنند قرار است شاهرودی‌ها ساعت ۹:۴۵ در ساعت گل مراسم ویژه ۹ دی را با سخنرانی دکتر ابراهیمی برگزار کنند و دامغانی‌ها هم امروز در صحن مطهر امامزادگان جعفر و محمد (ع) گرد هم می‌آیند تا بار دیگر نشان دهند که این روز برایشان روز حماسه ساز است.

ارگان‌های مختلف هم به مناسبت ۹ دی بیانیه‌ها و پیام‌های مختلفی را صادر کره و حمایت‌هایشان را اعلام داشته‌اند برای مثال کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان به نمایندگی از سپید پوشان این استان پیامی را صادر کرد که متن آن به این شرح است: یوم الله ۹ دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت. آری، در نهم دی ماه حماسه‌ای خلق شد تا دشمنان این دیار بدانند که این ملت در پی رسیدن به اهداف خود ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد.

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد اینجانب به عنوان نماینده اساتید، پزشکان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، بار دیگر با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق نموده و با حضور در راهپیمایی بزرگ نهم دی ماه، اعلام می‌دارم که به عهد خود با امام راحل (ره)، شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و ولی فقیه زمان، پایبند بوده و هرگز اجازه نخواهیم داد ذره‌ای در مسیر اهداف والا و مقدس نظام جمهوری اسلامی، خللی ایجاد شود.

جامعه ورزشکاران در خط اول

جامعه ورزشکاران نیز با ارسال بیانیه‌ای بار دیگر با ۹ دی و آرمان‌های انقلابی تجدید میثاق کردند و نوشتند: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید و نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده و روزی که مردم ایران نشان دادند که با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می‌دارند.

در این بیانیه که اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان آن را منتشر کرده آمده است: نمایش بصیرت مردم هوشیار و همیشه در صحنه استان سمنان در ۹ دی ۸۸ جلوه‌ای از حماسه حضور در صحنه، لبیک گویان به مظلومیت امام حسین (ع) وغیرت و حمیت در برابر همه اهل نفاق و ارزشی ترین باور شیعه یعنی عاشورا رقم خورد به یقین ۹ دی یکی از الطاف خفیفه خداوند متعال به ملت حق مدار و ولایت دوست ایران است وبا التزام عملی به اسلام و فرامین ولی امر مسلمانان و با انسجام ملی، مردم سالاری دینی را با هدایت پیر مرادشان در کشور حاکم کرده‌اند و در گسترش عدالت تاسی به مقتدایشان حضور آگاهانه دارند.

در این پیام آمده است: جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان سمنان به همراه مردم شریف استان سمنان ۹ دی با حضور پر شور خود تمامی عملیات روانی استکبار و صهیونیستی در فضای غبار آلود فتنه ۸۸ با حماسه‌ای فرا ملی و حمیت مذهبی درهم شکستند و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت همیشه در صحنه حاضرند. جامعه ورزش و جوانان استان سمنان، ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ ۹ دی، روز اعلام وفاداری ملت مسلمان و همیشه در صحنه استان سمنان به ولایت که به نماد بصیرت و نفوذ ناپذیری مردم ایران نام گذاری شده است، اعلام می‌دارد و جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این روز بزرگ ضمن گرامی داشتن یوم الله ۹ دی تا آخرین نفس مدافع راستین ولایت و پاسدار واقعی آرمان‌ها و ارزشهای نظام شکوهمند اسلامی هستند و در مقابله با هر گونه توطئه و تهدیدی، آگاهانه و هوشیارانه ایستادگی و در پویایی و پیشرفت فرهنگی ورزشی کشور مجاهدت می‌نمایند.

۹ دی پیروزی جنگ روایت‌ها بود/ توجه به گفتمان انقلابی شهید سلیمانی

پیام استاندار سمنان به مناسبت ۹ دی

استاندار سمنان نیز به نمایندگی از دولتمردان و کارکنان ادارات این روز را گرامی داشته و نوشته است: نهم دی ماه (روز بصیرت)؛ به عنوان یوم الله ملت ایران و روز بروز و ظهور حس سرشار از مهرورزی و ارادت دوستداران نظام شکوهمند انقلاب اسلامی و روز تجلی بصیرت و آگاهی ملتی است که در حساس‌ترین برهه‌ی تاریخی نظام سیاسی خود با وحدت، انسجام و همدلی در تبعیت از رهبر بصیر و دانای خود پا به عرصه‌ی میدان نهاد و با دفاع از اصل ولایت فقیه بار دیگر امید دشمنان این نظام و کشور مقدس را به یاس مبدل نمود.

سید محمد رضا هاشمی تاکید کرده است: ملت بزرگ و یکپارچه ایران اسلامی در این روز سرنوشت ساز با دفاع جانانه از ارزش‌های این نظام الهی و ایستادگی در برابر فریب خوردگان بی بصیرت نشان داد که در رهگذر انقلاب با حفظ وحدت، اتحاد و همدلی می‌توان در کوران سیاهی و نفاق با پیروی از رهبر و مقتدای اندیشمند خود، از هر طوفان و حادثه‌ای به سلامت عبور کرد و کشتی انقلاب را به ساحل امن و آرامش رساند نهم دی، روز تجلی ولایت پذیری و بصیرت انقلابی ملتی است که نام بزرگش همواره در پهنه‌ی بلند تاریخ خواهد درخشید و آیندگان از آنان به روشنی و بزرگی یاد خواهند نمود.

در این پیام که شب گذشته بر روی کانال استانداری سمنان قرار گرفت آمده است: در این شب پر خاطره تاریخ انقلاب، فرصت را مغتنم شمرده و با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی امام عظیم الشان و شهدای والامقام ایران اسلامی، به روح بلند سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام نموده و ضمن قدر شناسی از ملت بزرگ و فهیم ایران، از تمامی مردم شریف و مؤمن و انقلابی استان سمنان دعوت می‌نمایم با حضور مقتدرانه و سرشار از حماسه‌ی خود در تجمع بزرگ یوم الله ۹ دی (روز بصیرت) در سراسر استان، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای والامقام، بار دیگر پایبندی خود را به نظام مقدس و ارزشهای والای جمهوری اسلامی نشان داده و جریان مستأصل شده خط نفاق را برای همیشه ناامید سازند.

۹ دی جریان ساز است

بسیاری معتقد هستند که ۹ دی روز جریان سازی است که توانست مردم را حول محور ولایت فقیه به مثابه یک کشتی گرد آورد و اگر کشتی بانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، این انقلاب با مخاطرات بسیاری روبرو می‌شد آن طور که امام جمعه آرادان درباره این موضوع معتقد است: ۹ دی از این جهت اهمیت داشت که مردم خودشان به پا خاستند و راهپیمایی با عظمت ملت ایران بدون اطلاع رسانی دولتی صورت گرفت و مردم خودشان احساس نیاز کردند. ۹ دی در سراسر کشور مشت محکمی در دهان فتنه گران بود و این حرکت یک حرکت خودجوش محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که ملت ما هوشیار هستند و دشمنان ما باید این پیام را بگیرند کسانی که خیال می‌کنند که می‌توانند میان نظام و مردم جدایی بیندازند باید بفهمند که این نظام، نظام مردمی است و لذا ۹ دی یک یوم الله بزرگ محسوب می‌شود که نباید آن را فراموش کرد.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا ۹ دی را یک معجزه خواند و افزود: هدف دشمنان این بود که طومار انقلاب اسلامی را به طور کامل برچیده شود و خودشان اعلام کردند که کار نظام تمام است و آن سوی آب‌ها و مرزها به همدیگر مژده می‌دادند و فکر می‌کردند که به ایران باز می‌گردند اما ملت بزرگ ما با علم داری نایب امام زمان (عج) مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی کوبید و آنها را مأیوس کرد مردم ما مشکلات اقتصادی دارند و باید دولت سیاست‌هایش را تنظیم کند تا به نفع مردم باشد اما مردم پای انقلاب هستند.

امروز مردم در حالی ۹ دی را گرامی می‌دارند که قرار است حماسه را به حماسه‌ای دیگر بدل سازند. مردمی که با حماسه سازی بیگانه و غریبه نیستند و امروز هم به میدان خواهند آمد تا علی رغم هوای بسیار سرد این روزهای استان سمنان بار دیگر به دشمنان بگویند که مردم ایران اسلامی در صف اول حضور دارند. در خاتمه باید گفت بیانیه‌ها و اظهار نظرات درباره ۹ دی از سوی مسئولان و ائمه جمعه استان سمنان فراوان بود که به واقع نقل همه آنها در این گزارش نمی گنجید و لذا سعی شد از سه بخش جامعه شامل ورزشکاران، پزشکان و کارمندان در این گزارش بیانیه‌هایی، (به نمایندگی از بقیه) طرح شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار