کد خبر: ۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۱۸۵ هزار نفر از مردم کرمانشاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش آرانیوز:ابراهیم شکیبا بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون ۸۹ درصد جمعیت هدف در استان کرمانشاه دُز اول و ۷۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان کرمانشاه، افزود: همچنین تعداد ۱۸۵ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده که معادل ۱۳.۲ درصد گروه هدف واکسیناسیون در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نکته مهمی که در مورد تزریق دُز سوم واکسن باید در نظر گرفته شود این است که افرادی که واکسن سینوفارم را به عنوان دُز اول و دوم دریافت کرده‌اند ترجیحاً بهتر است برای دُز یادآور نیز همین واکسن را تزریق کنند.

شکیبا بیان کرد: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در دنیا برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور تمهیداتی سختگیرانه در مرزها خواهیم داشت و تنها افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده و نتیجه تست پی. سی. آر آنها منفی باشد، اجازه ورود به کشور را دارند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود با مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و دیگر نیازی به انجام تست پی. سی. آر نیست و باید تمام دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده به بیماری رعایت شود.

شکیبا اضافه کرد: با این حال همچنان مراکز انجام تست پی. سی. آر در استان کرمانشاه فعال هستند و روزانه تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد تست در این مراکز انجام می‌شود و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد موارد تست کرونا در استان وجود دارد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار