کد خبر: ۷۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
کرمانشاه- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار کپسول اکسیژن در اختیار بیمارستان‌های استان کرمانشاه قرار گرفته است.

به گزارش آرانیوز:قباد محمدی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در معاونت غذا و دارو آمادگی لازم را برای مقابله با سویه اومیکرون در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: دستگاه اکسیژن ساز به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان کرمانشاه وجود داشته و تعداد ۲ هزار کپسول اکسیژن خریداری و در اختیار بیمارستان‌های استان قرار داده شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ تخت به تخت‌های آی. سی. یو در بیمارستان‌های استان کرمانشاه اضافه شده و آمادگی لازم جهات تأمین تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فارابی پس از تکمیل وجود دارد.

محمدی بیان کرد: همچنین ذخیره‌ی دارو رمدسیویر و سایر داروهای مربوط به کرونا برای یک ماه نیز در استان کرمانشاه وجود دارد و در صورت مواجه با پیک جدید بیماری کمبودی از نظر تأمین اقلام دارویی مورد نیاز در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت وجود برخی اقلام مصرفی در بیمارستان‌ها تمهیداتی اندیشیده شود که این اقلام با توجه به اعلام نیاز بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری و در اختیار بیمارستان قرار گیرد و لیست این اقلام در اختیار بخش‌های مرتبط قرار داده خواهد شد.

محمدی با اشاره به لزوم تعمیرات دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان کرمانشاه، گفت: مدیران بیمارستان‌ها باید تعمیرات دستگاه‌ها و تعویض فیلترها و روغن دستگاه را انجام دهند تا در صورت بروز پیک احتمالی با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشویم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها