کد خبر: ۷۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
مشهد - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه موردی از ابتلای کودکان به ویروس امیکرون در خراسان رضوی گزارش نشده است.

به گزارش آرانیوز:محمدحسن اعلمی اظهار کرد: موارد بستری کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش بستری بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تعداد محدودی از کودکان بستری هستند که در برخی از موارد نتیجه تست کرونا آنان نیز منفی است.

عضو هیئت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: البته اُمیکرون نیز مانند سایر سویه‌های کرونا است و در صورت مشاهده علائم و پس از دریافت تست‌های آزمایشگاهی نسبت به درمان سرپایی و یا بستری کودکان اقدام می‌شود؛ خوشبختانه تاکنون در بیمارستان اکبر موردی از ابتلاء کودکان به این سویه جدید اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سردی هوا، ویروس‌های مختلفی همچون آنفلوآنزا، مشکلات گوارشی و کرونا در سطح جامعه وجود دارد، ویژگی مهمی که اُمیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا دارد، قدرت بالای سرایت آن است بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری است.

اعلمی یادآور شد: خانواده‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت ابتلای فرزندانشان به بیماری‌های ویروسی، تا زمان بهبودی وی از حضور آنان در مدرسه اجتناب کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار