کد خبر: ۷۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تشییع ۳شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سردار ناصر باباخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام که در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با رژیم بعث عراق حضور داشتند و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود هشت یادمان مناطق عملیاتی و ۳۴ یادمان شهدای گمنام در کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان، افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا یادمان شهدای گمنام و مناطق عملیاتی محل زیارت کاروان‌های راهیان نور بودند اما با گسترش این بیماری منحوس محدودیت‌هایی در سفر کاروان‌های راهیان نور ایجاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال گذشته مکاتبات بسیاری برای تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام صورت گرفته و بیش از ۱۰ نهاد و سازمان تقاضای تدفین شهدای گمنام را به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کردند و نهایتاً سه شهید گمنام به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

باباخانی گفت: این سه شهید گمنام در شهرداری کرمانشاه، سازمان صدا و سیما و تیپ ۲۸۱ ارتش در شهر بیستون تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شهرداری کرمانشاه و سایر ارگان‌ها نسبت به انتخاب محلی مناسب برای تدفین شهدای گمنام و ساخت یادمان مطلوب که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع می‌شوند اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: شهدا چراغ راه و بهترین الگو برای نوجوانان، جوانان و نسل‌های آینده هستند و باید مقام این شهیدان برای مردم به درستی تبیین شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها