کد خبر: ۷۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
ارومیه - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از رها سازی ۹۲ دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:امیر جعفرزاده  در خصوص امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف اظهار کرد: از اول دی ماه سال جاری تاکنون با توجه به بارش سنگین برف و کولاک در محورهای ارتباطی استان به ۹۲ خودرو به همراه ۱۹۸ مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان امداد رسانی شده است.

وی ادامه داد: این خودروها در محورهای مواصلاتی، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، تکاب، مهاباد و خوی در برف و کولاک گرفتار شده بودند که بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات eoc هلال احمر استان و با هدف رهاسازی خودروها و امداد رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

جعفرزاده افزود: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در محورهای مزبور پس از طی مسیر در این عملیات به ۹۲ خودرو به استعداد ۱۹۸ نفر و ۶۲ خانوار امداد رسانی کردند و ۷ نفر در محل پایگاه امدادی اسکان داده شده و ۲ نفر هم مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی هلال‌احمر اقلام خوراکی: بیسکویت ۴۰ بسته، خرما ۲۶ بسته، آب معدنی ۳۳ بطری، نان ۳۱ قرص، پتو ۲۷ تخته، جیره خشک ۷۲ ساعته ۱۰ بسته در بین این افراد توزیع کردند.

وی گفت: منابع انسانی بکار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۱۵ تیم امداد و نجات با ۲۲ نفر نجات گر پرسنل و ۴۴ نفر نجات گر داوطلب بود که با ۷ دستگاه آمبولانس و ۶ خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی همچنین از امدادرسانی نجات گران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این استان به ۷ حادثه رانندگی در یک روز خبر داد، گفت: در طی اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در روز جمعه سوم دیماه ۱۴۰۰ پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر برای ۷ حادثه جاده‌ای امداد رسانی کردند.

وی اظهار کرد: نجات گران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ایواوغلی در شهرستان خوی، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حیدرآباد شهرستان نقده و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برده رشان در شهرستان میاندوآب هر کدام به تصادفات جاده‌ای حوزه استحفاظی امداد رسانی کرده، پس از رها سازی مصدومین، آنها را به نزدیک ترین مراکز درمانی انتقال داده اند.

وی ادامه داد: در این ۷ تصادف جاده‌ای ۲۹ نفر حادثه دیده، ۱۶ مصدوم که نجات گران جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط خاص صحنه تصادف، ضمن تثبیت صحنه حادثه، ارزیابی و امداد و کمک‌های اولیه ۳ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در مورد رعایت بعضی نکات رانندگان در این روزهای سرد و برفی استان توصیه‌های لازم‌برای سفر درزمان برف و کولاک داشتند که رانندگان بررسی برف پاک کن‌ها، ترمز خودرو، استفاده از ضد یخ، روشن نگه داشتن چراغ‌های روشنایی و هشدار دهنده و به همراه داشتن یخ شکن و زنجیر چرخ، اطمینان داشتن از وضعیت فنی خودرو در جاده‌های کوهستاkی در فصل سرما و هنگام بارش برف، برای شهروندانی که قصد سفر دارند لازم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار