کد خبر: ۷۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
قزوین - نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: مشارکت اثرگذار نخبگان در توسعه استان ضروری است و استفاده از ظرفیت آنها در این حوزه‌های مختلف مورد تاکید قرار دارد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با مهم برشمردن ایجاد نشاط اجتماعی میان جوانان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های مسئول با برنامه‌های کارشناسی شده و راهکارهای اجرایی باید برای پویایی این نیروی بالقوه کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نشاط واقعی با احساس مسئولیت پذیری، خودباوری و مؤثر بودن به وجود می‌آید اذعان کرد: با روشن شدن موتور نشاط اجتماعی، خود باوری و امید به آینده در جامعه، تمام متغیرهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رشد خواهد یافت.

اعلایی جوانان را موتور محرکه هر جامعه دانست و گفت: هر جامعه‌ای که جوانان آن با نشاط و فعال بوده و حضور اجتماعی پررنگی داشته باشند قطعاً آن جامعه از رشد و پیشرفت درخشانی برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: توجه به جوانان از الزامات و مزیت‌های توسعه است و تلاش برای جوان نگهداشتن جمعیت بر اساس سیاست‌های کلی نظام مورد تاکید قرار دارد و فعالیت‌های ما در حوزه جوانان بر دو منظر اینکه جوانان چه کارهایی را برای توسعه استان می‌توانند انجام دهند و ما چه کارهایی را باید برای جوانان انجام دهیم اجرایی خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان قزوین پرداخت شده خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات برابر اعتبارات سرمایه گذاری در حوزه عمرانی استان قزوین است که عدد قابل توجهی می‌باشد.

اعلایی اضافه کرد: فرصت سازی برای جوانان باید با برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد چرا که جامعه مسیر خود را طی می‌کند و هر جا که مزیتی باشد جامعه از آن استفاده می‌کند و در فضاهای فعلی برنامه‌های تحول آفرین باید اجرا کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کرد افزود: باید در قالب کارگروه‌های تخصصی که راه اندازی می‌شود با استفاده از این ظرفیت‌ها کار ویژه‌ای برای جوانان تعریف کرد تا درخششی در استان اتفاق بیفتد و این امر موجب امید آفرینی و نشاط افزایی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش اعتماد عمومی جامعه باید به جوانان توجه شود خاطرنشان کرد: هر جا که از ظرفیت جوانان استفاده کرده‌ایم از ثمره این اعتماد بهره مند شده‌ایم و باید این رویه اعتماد به جوانان همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: مشارکت اثرگذار نخبگان در توسعه استان ضروری است و استفاده از ظرفیت آنها در این حوزه مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: باید ساماندهی امور جوانان به معنای استعدادیابی، جهت دهی و بستر سازی مناسب و پرورش فعالیت جوانان در رأس امور قرار گیرد که در همین راستا پرورش جوانان نخبه و مسئولیت پذیر و اعتماد کردن به آنها و سپردن مسئولیت به جوانان در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان در حل مشکلات راهگشا خواهد بود.

اعلایی با بیان اینکه جلسات ستاد جوانان نباید معطوف به آسیب‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: باید در راستای شناسایی توانایی‌ها و توانمندی سازی جوانان در عرصه‌های مختلف گام برداشت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها