کد خبر: ۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: نخستین کاروان هوایی استان بعد از دو سال شیوع کرونا از فرودگاه امام(ره) به عتبات اعزام شد.

به گزارش آرانیوز:خلیل دلپاک  با اشاره به شرایط اعزام زائران عتبات عالیات و حج و زیارت در استان سمنان، بیان کرد: نخستین کاروان هوایی استان بعد از دو سال شیوع کرونا امروز پنجشنبه ساعت ۹ صبح از فرودگاه امام (ره) به عتبات اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروان شامل ۴۰ نفر و از طریق یک دفتر مسافربری در شهرستان شاهرود اعزام می‌شوند، افزود: امید داریم که بعد از این بتوانیم شاهد ارتقای کاروان‌ها بوده و زائران دیگر را نیز به عتبات عالیات اعزام کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه اعزام به عتبات از طریق هوایی صورت می‌گیرد در نتیجه تست پی سی آر و همچنین تکمیل زنجیره واکسیناسیون مهمترین نکته در آن‌ها است، بیان کرد: مسافران هم در رفت و هم بازگشت تست کرونا خواهند داد تا ناقل ویروس نباشند.

دلپاک از تشدید مقررات تردد و تست کرونا خبر داد و بیان کرد: داشتن کارت واکسیناسیون برای اعزام اجباری است.

وی همچنین درباره فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود نیز گفت: برای اعزام‌های بین‌المللی و عتبات ما نیاز به ۱۵۰ مسافر آن هم به صورت مرتب و هفتگی و همچنین رفت و برگشت داریم که با توجه به شرایط نه تنها استان سمنان بلکه امروز در بسیاری دیگر از استان‌های کشور هم این مشکل وجود دارد اما امیدواریم در آینده با مهیا شدن شرایط بتوانیم در زمینه اعزام زائران از این فرودگاه نیز اقدام کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار