کد خبر: ۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: میزان تورم در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالا است.

به گزارش آرانیوز:خلیل قاسملو بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی کشور تقریباً صفر بوده است، گفت: در رابطه با تورم نیز باید عنوان کرد، تورم استان از متوسط کشور بالا بوده و به ۵۰.۷ رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه باید دلیل افزایش قیمت و بالا بودن قیمت برخی کالاها در استان بالاست، افزود: در حوزه پوشاک تورم استان ۸۰ درصد است که باید کار شود. از سال ۸۹ تا ۹۹ آمار وجود دارد در ضریب جینی وضعیت طوری است، شرایط مناسب نیست.

قاسملو ادامه داد: با آسیب‌شناسی موجود برنامه‌های خوبی در کشور ندارم دیده شده است که عدالت‌محوری شاخص اصلی آن است و برای این کار باید تورم را کنترل کنیم و دولت نیز به‌دنبال کنترل قیمت است و این امر جای امیدواری دارد.

وی ادامه داد: با بررسی آمارها مشاهده می‌کنیم روند تورم برگشته است و برنامه‌های خوبی برای سال آینده تدوین شده است که امیدواریم شاهد بهبود وضعیت باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استانها، گفت: با این اقدام با کار مضاعف می‌توانیم عملکرد مناسب را داشته باشیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار