کد خبر: ۷۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
مشهد ـ معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: هرچند فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش داشته اما خطر شیوع سویه جدید وجود دارد و واکسن نزنیم درگیر امیکرون می شویم.

به گزارش آرانیوز:مجید جعفری‌نژاد اظهار کرد: در شرایط فعلی اهمیت تزریق به‌موقع واکسن کرونا بیش از پیش احساس می‌شود تا گرفتار ویروس اُمیکرون نشویم.

وی ادامه داد: در آخرین رنگ‌بندی کرونایی صورت گرفته برای نخستین بار تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونا در کشور به صفر رسیده و فقط ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفتند و از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم وضعیت ۳۲ شهرستان در آبی است و فقط شهرستان گناباد در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی تصریح کرد: هرچند کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا و به صفر رسیدن شهرهای قرمز و نارنجی خبر خوبی است اما سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون زنگ‌های خطر را به‌طور جدی به صدا درآورده و بی‌توجهی به تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند خطرآفرین باشد و روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونا بازگرداند.

وی با بیان این‌که بهترین راه در جهت حفظ سلامت جامعه، سرعت‌بخشی در امر واکسیناسیون کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که تزریق دُز سوم برای آمادگی در برابر ویروس اومیکرون مورد تأکید است به طور همزمان کاهش فاصله زمانی با دُز دوم و سن افراد واکسینه شده را داشتیم و تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که ۳ ماه از دریافت دُز دوم واکسنشان می‌گذرد می‌توانند جهت دریافت دُز سوم به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

جعفری‌نژاد تأکید کرد: از تمامی کسانی که واجد شرایط هستند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت دُز اول به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و از کسانی هم که دُزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته‌اند نیز می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت این دُز به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار