کد خبر: ۷۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
فردوس - استاندار خراسان جنوبی برای حل مشکلات فردوس دستوراتی ویژه صادر کرد و گفت: مردم نگران اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی نباشند زیرا این مصوبات تا مرحله اجرا به طور جد پیگیری خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:جواد قناعت سه شنبه شب در جلسه شورای اداری افزود: با توجه به اینکه قبل از سفر به هر شهرستان مشکلات و کمبود های آن با حضور فرماندار و مدیران محلی و استانی در جلسات مختلفی احصاء می شود، بر این اساس مشکلات شهرستان فردوس نیز از قبل کارشناسی و امروز تقریباً اغلب آنها اجابت شد.

وی تاکید کرد: در سفری دوره ای که حداکثر دو تا سه ماه آینده به فردوس انجام خواهد شد مصوبات جلسه امروز از مدیران بازخواست و باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.

قناعت با اشاره به بازدید خود از چندین کارخانه و واحد تولیدی مشکل دار گفت: همه این واحدها از جمله کارخانه آرد زرین، پژوهشکده انار، کارخانه مفتول آلومینیوم و کارخانجات نساجی مشکل اعتباری داشتند که مصوب شد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و برخی بانکهای عامل تسهیلات مورد نیاز آنها حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ تامین شود.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان جهت استخر ذخیره آب بلده و همین مقدار جهت مرمت و احیای قنوات، دو میلیارد تومان جهت تکمیل فضاهای مذهبی و گردشگری با اولویت مسجد جامع قدیم، ۲.۵ میلیارد تومان جهت پژوهشکده انار و کمک جهت تکمیل دو المان شهدای گمنام باغستان و اسلامیه به عنوان مهمترین مصوبات سفر به فردوس خبر داد.

حمید حلاج مقدم فرماندار فردوس نیز چالش کم آبی و لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان که حداقل از ۱۴ سال قبل شروع و به علت نبود اعتبار متوقف شده را از مهمترین مشکلات و خواسته ها برشمرد که باید چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام محمد شاکری امام جمعه فردوس نیز خواستار عدالت در توزیع اعتبارات، کم شدن فاصله بین مردم و مسئولان، تامین تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص و حل مشکلات دامداران شد.

مهدی علیپرست نیز با انتقاد از برخی بی مهری ها به فردوس پس از الحاق به خراسان جنوبی خواستار ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به علوم پزشکی شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت. همه باید دولت پای کار سیزدهم را کمک کنیم و از استاندار می خواهم تحت تاثیر سهم خواهی ها برای تصدی پست های مدیریتی استان قرار نگیرد و بر اساس کارآمدی نیروها افراد به کار گمارده شوند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی تاکید کرد: اشتغال چالش اساسی استان است و به عنوان نمونه ۷۰ پروانه بهره برداری در فردوس وجود دارد که باید اشتغال آفرینی داشته باشد ولی با مشکلات مختلفی مواجه هست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار