کد خبر: ۷۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
ارومیه – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: برای سال آینده سه هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

به گزارش آرانیوز:محمد حضرتی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی استان اظهار کرد: در این بخش از رتبه ششم کشوری در سال گذشته به رتبه پنجم رسیده‌ایم و پس از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان بیشترین میزان اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی پیش بینی شده برای استان طی سال آینده، نیازمند ۴۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم، افزود: این میزان سرمایه گذاری باید توسط بخش‌های دولتی، خصوصتی، خصوصی و نهادهای دیگر اقتصادی تأمین شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی در نظر گرفته شده، برسیم.

وی اضافه کرد: برای سال آینده، رشد ۸.۴ درصدی در بخش کشاورزی، ۹ درصدی در بخش معدن، ۶.۲ درصدی در بخش صنعت و هشت درصدی در بخش خدمات در دستور کار خواهد بود.

صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها در حال تشکیل است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت یکی از اقدامات بسیار مناسب دولت برای توسعه استان هاست، ادامه داد: در این راستا، علاوه بر کمک اولیه دولت، از محل فروش اموال مازاد، مازاد درآمد مالیاتی، بخشی از عوارض مالکانه معادن، مشارکت‌های عمومی و خصوصی، جرایم و مالیات بر ارزش افزوده نیز درآمدهایی به صندوق واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور تحقق عدالت و پیشرفت کشور از طریق ارتقای بهره وری و سرمایه‌گذاری بر اساس آمایش سرزمین صندوق کارآفرینی امید به نام صندوق پیشرفت و عدالت ایران تغییر نام و ۳۱ صندوق استانی در آن فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از صندوق پیشرفت و عدالت ایران اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه استان تزریق خواهد شد.

آذربایجان غربی کمترین میزان رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده دارد

حضرتی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از کمترین میزان رشد را در خصوص رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده دارد، گفت: در این خصوص متوسط رشد کشوری ۷۰ درصد و رشد در این استان، ۵۸ درصد در نظر گرفته شده در حالی که در برخی استان‌ها این افزایش ۱۷۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در خصوص اعتبارات هزینه‌ای نیز سهم استان ۳.۸ درصد بوده و رتبه آذربایجان غربی، نهم کشوری است، گفت: نرخ رشد اقتصادی در ۴۰ سال گذشته پر نوسان و به صورت مثبت و منفی بوده است و در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نرخ رشد اقتصادی نزولی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تقسیم بودجه در کشور سهم استان‌ها به صورت نامتوازن و تهران سهم بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی گفت: جمع اعتبارات ملی استان در لایحه بودجه سال آینده ۱۸ هزار میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای استان بیش از هزار و ۲۹ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی بیش از ۳,۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: منابع لایحه بودجه ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان و سهم درآمد استان در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار