کد خبر: ۷۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
قزوین – امام جمعه قزوین با بیان اینکه فضای شهر قزوین باید از آلودگی تبعیض پاک شود، گفت: مسئولین اجرایی باید کاری کنند که تبعیض چشمان مردم این شهر را آزار ندهد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زندگی آن حضرت را درس تقوا و ولایتمداری برای زنان و مردان جامعه امروز دانست.

وی با بیان اینکه تمام ائمه در مکتب حضرت زهرا (س) آموزش دیده و خود را شاگرد مکتب فاطمی می‌دانند، اضافه کرد: امروز نیز در عالم بانویی به عظمت، کمالات، عرفان، معرفت، انسانیت و ارزش‌های انسانی، شجاعت، عفاف و پاکدامنی و همه فضائل انسانی وجود ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) همواره اهل ذکر بود، تاکید کرد: ما نیز باید به دنبال ارتباط خود با خدا و ذکر دائم باشیم و در همه حال مخصوصاً در مشکلات ارتباط خود با قران و خدا را تقویت کنیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه اهل عفاف بودن دیگر خصوصیت ویژه آن حضرت است، تصریح کرد: عفت فقط به لباس و پوشش اختصاص ندارد بلکه آدم حتی در خوردن و کلام هم باید عفاف داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما بدحجاب نیست و جامعه‌ای عفیف داریم، تصریح کرد: بی حجابی با بدحجابی فاصله زیادی دارد و بیشتر بانوان جامعه ما شخصیتی ستودنی داشته و عفیف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: توهین به حضرت زهرا اشتباه بزرگی بود و هرچند باعث عذرخواهی شد اما این بی ادبی نباید نسبت به یک شخصیت این چنینی انجام شود.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری به فرصت‌های بالای استان قزوین در حوزه‌های مختلف، هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات ایشان از قزوین را به درستی عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز ارتباط بالنده ای بین حوزه و دانشگاه وجود دارد اما می‌توان گام‌های بهتر و بیشتری در این برداشت و نتایج با ارزشی را برداشت کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی جهان عاری از خشونت و افراطی گری، استکبار و نظام سلطه را مصداق بارز خشونت و ترویج افراطی گری در دنیا دانسته و عنوان کرد: جهان بدون نظام سلطه و آمریکا جهانی عاری از خشونت و افراط است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از بلوغ فکری، فهم سیاسی، رشد تعامل اجتماعی با مردم دنیا محروم هستند افزود: نهضت اخراج اشغال گران آمریکایی و صهیونیستی از منطقه باید سرعت و جدی گرفته شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه روزی با اعلامیه و نوار به دنبال خروج نماینده آمریکا از این کشور بودیم، تاکید کرد: امروز نیز زمان آن فرا رسیده که به دنبال اخراج آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها از منطقه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه عمرانی نسیم شمال در قزوین به نقش آن در تسهیل زندگی مردم اشاره و عنوان کرد: مسئولان به صورت شبانه روزی برای بهبود وضعیت زندگی و نجات مردم از گرانی تلاش کنند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قزوین باید از آلودگی تبعیض پاک شود، تاکید کرد: جماعتی که با سو استفاده از فرصت‌ها به کاخ سازی و ویلاسازی مشغول شده و سفره‌هایشان را از زندگی مردم دور کردند، نیز باید کنار گذاشته شوند و مسئولین باید کاری کنند که تبعیض چشمان مردم این شهر را آزار ندهد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها