کد خبر: ۷۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه موضوع بیکاری جوانان بومی شهرستان مایه تأسف است، گفت: فرصت‌های شغلی نصیب غیر بومی‌ها شده و متأسفانه بیکاری سهم جوانان بومی است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بودجه را تقدیم مجلس کرده است، تاکید کرد: مشکلات معیشتی، اقتصاد، مسکن، بیکاری جوانان، ارزش پول ملی از جمله مسائلی هستند که امروز باید سمت و سوی بودجه به این مشکلات رهنمون شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در هنگام بررسی و تصویب بودجه باید به مسائل و مشکلات مذکور توجه داشته باشند، افزود: دولت، دولت انقلابی و حزب الهی است اما تخصیص برخی از بودجه‌ها به برخی قسمت‌ها جای سوال دارد که امیدواریم تمام دقت درباره بودجه مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امروز بیکاری جوانان قابل قبول نیست، تاکید کرد: تا جوانان شهرستان میامی بیکار هستند نباید نیروی غیر بومی به کار گیری شود از سوی دیگر هزینه‌های رفت و آمد نیروهای غیر بومی باید بررسی شود. امروز برای برخی تا ماهی ۲۰ میلیون هزینه می‌شود در حالی که جوانان میامی بیکار هستند.

صفایی پور با بیان اینکه باید نیروهای شهرستان را پرورش دهیم تا در شهرستان ارتقای شغلی پیدا کنند و مدیر بومی و دلسوز دستگاه‌های اجرایی شوند، بیان کرد: این نکته و خواسته مردم باید در روی میز فرماندار و استاندار باشد.

وی در ادامه به روز راهدار نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این قشر فرشته‌های نجات هستند، گفت: از مدیریت راهداری شهرستان میامی و همچنین اداره کل راه و شرق سازی شرق استان تشکر داریم وی می‌خواهیم که عدالت در توزیع نیروی انسانی منابع ملی و استانی سرلوحه کار مسئولان استان سمنان باشد چرا که راه‌های صعب‌العبور در شهرستان میامی وجود دارد و بیشترین بحران در شهرستان میامی وجود دارد.

امام جمعه میامی به مسابقات کشتی استعداد برتر استانی در شهرستان میامی در رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال نیز اشاره کرد و گفت: راه یابی جوانان به مسابقات کشوری و استانی یک انگیزه برای ادامه ورزش و همچنین تندرستی و سلامت عقل و جسم محسوب می‌شود که باید تداوم داشته باشد.

صفایی پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اخلاق و رفتار انسانی باید سرلوحه کارمان باشد، گفت: انسان باید بندگی خداوند کند.

وی با بیان اینکه مسئولان با مردم خوش رفتاری کنند چرا که مردم ولی نعمت ما هستند، ابراز کرد: دو نوع ولایت وجود دارد نخست ولایت خداوند که مردم را از ظلمت به نور هدایت می‌کند و دوم ولایت شیطانی که بر عکس ولایت خداوند است و باید به آن توجه داشت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار