کد خبر: ۷۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مشهد ـ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید با تغییر در اخلاق حکمرانی، سرمایه اجتماعی آسیب دیده کشور را احیا کرد.

به گزارش آرانیوز:علی نیکزاد ظهر پنج‌شنبه در نشست «هم‌اندیشی مسئولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استان‌های کشور، با بیان این‌که سرمایه اجتماعی در دولت گذشته کاهش یافته بود، اظهار کرد: این امر سبب شده بود تا دشمن نظام اسلامی را به ناکارآمدی متهم کند.

وی با بیان این‌که رئیس جمهور فعلی با تغییر رویکرد در اخلاق حکمرانی، سرمایه اجتماعی کشور را افزایش داده است، ادامه داد: ویژگی‌های کارگزار علوی باید در حکمرانی پدیدار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری را با سبک زندگی و درک مردم مستضعف، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست حضور آقای رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کردند زیرا به‌دنبال تغییر اخلاق حکمرانی و ترمیم سرمایه اجتماعی آسیب دیده در کشور بودند.

وی به سرعت گرفتن توسعه، عدالت و پیشرفت در کشور با روی کار آمدن دولت جدید اشاره و بیان کرد: بسیج سازندگی می‌تواند در زمینه توسعه، ساماندهی و پیشرفت به دولت کمک کند.

نیکزاد با بیان این‌که احیای بسیج سازندگی به دستور رئیس جمهور به منظور اجرای پروژه‌های کوچک در روستاها و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بودجه خوبی برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده بود که نتیجه آن، اقدامات خوبی همچون آب‌رسانی، مدرسه‌سازی و اشتغال‌زایی بود.

وی گفت: امکان رسیدگی به قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی فراهم است که با تسریع در روند رسیدگی به این قانون، عمران و آبادانی به‌خصوص در طرح‌های زودبازده و کوچک روستایی محقق شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار