کد خبر: ۷۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
سمنان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ویژه روستائیان در سراسر استان مصوب شده که توسط پنج بانک پرداخت می شود.

به گزارش آرانیوز:مهدی صمیمیان  با بیان اینکه تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال هزار میلیارد تومان برای توانمند سازی، پرداخت تسهیلات، خرید انشعابات و خرید تأسیسات خانگی و همچنین کارگشایی امور خرد روستایی برای کل کشور در نظر گرفته که سهم استان سمنان با توجه به تعداد روستاها، تقریباً ۱۹ میلیارد تومان است، تاکید کرد: بانک‌ها در این طرح همراهی خوبی داشته باشند.

وی درباره روند پرداخت تسهیلات توضیح داد: برای دریافت این تسهیلات باید تمام روستاییان که در روستا سکونت و اقامت دارند بعد از معرفی دهیاران، بخشداران و همچنین فرمانداران به دفتر امور روستایی استانداری، موارد احصا و سپس به بانک ارجاع داده شوند.

افزایش ماندگاری روستاییان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: برای پرداخت تسهیلات همچنین پنج بانک عامل در استان سمنان در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند با مراجعه به آنها تسهیلات خود را دریافت کنند.

صمیمیان با بیان اینکه بر اساس جلساتی که برگزار و تاکیداتی که از سوی معاون عمرانی استانداری سمنان صورت گرفته بانک‌ها باید تا پایان بهمن ماه پرداخت این تسهیلات را به اتمام برسانند، بیان کرد: تاکنون با مراجعه مردم روستایی سراسر استان ۵۰ درصد از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود آنها چهار درصد و دوره بازپرداخت این تسهیلات روستایی نیز هفت ساله است، افزود: توانمند سازی روستاییان و رفع مشکلات آنها برای افزایش ماندگاری در روستاهای هدف اصلی این تسهیلات است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار