کد خبر: ۷۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه که بیش از ۹۵ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۴ میلیارد تومان از این اعتبارات به آب اختصاص یافته است.

به گزارش آرانیوز:احمد ملایری  با بیان اینکه اعتبارات استانی که در سال ۹۹ برای شهرستان میامی در نظر گرفته شد، تقریباً ۳۲ میلیارد تومان بود که ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن محقق شد، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۲۹ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستان میامی اختصاص یافته است، ابراز کرد: ۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای محرومیت زدایی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار میامی با بیان اینکه این اعتبارات در چهار بخش تقسیم شد که ۵۴ میلیارد تومان برای آب شرب روستاها و دو شهر شهرستان میامی اختصاص یافته است، تاکید کرد: ۳۱ میلیارد تومان در بخش راه‌های روستایی، پنج میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت و شش میلیارد تومان برای مراکز آموزشی و مدارس است.

ملایری با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه برای سفر رئیسی پیشنهاد دادیم که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تا به امروز تصویب شده است، ابراز کرد: حدود ۴۵ تا ۵۰ سرفصل در زمینه این اعتبارات تعریف شده است که از جمله آنها می‌توان به طرح محور میامی به جیلان، پل کال شور، افزایش پست برق و انتقال برق از میامی به فرومد اشاره کرد.

وی درباره دیگر بخش‌های اعتبارات مذکور، افزود: دوخطه کردن برق ۶۴ کیلووات از میامی به کالپوش، تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان، احداث زمین چمن و تکمیل و تجهیز بیمارستان، پاسگاه انتظامی شریف آباد و نردین، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستاها و خط انتقال آنها و تکمیل آموزشگاه‌ها و مدارس شهرستان از دیگر بخش‌هایی است که این اعتبارات به آن اختصاص خواهد یافت.

فرماندار میامی با بیان اینکه ۲.۵ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه معابر و ساماندهی روستاها برای ۳۴ روستای شهرستان در سفرها و بازدیدهای نماینده شاهرود و میامی در مجلس برای میامی در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت سالن ورزشی روستای باغچه، حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای احیا و مرمت قنات‌های روستاهای شهرستان، حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به مساجد شهرستان و حدود ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری میامی و ۱۲۰ میلیون تومان برای شهرداری رضوان برای کارهای عمرانی در نظر گرفته شده است.

ملایری بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای میامی، ۱۴ مورد شاخص مطرح شد که از مهم‌ترین آن‌ها واگذاری بلوار خلیج فارس، ایجاد بازارچه محلی برای اشتغال جوانان شهر میامی، تخصیص اعتبار برای پروژه‌های شهرداری میامی، سازماندهی گلزار شهدای گمنام، احداث مجتمع ادارات میامی، برخورداری از یک درصد فروش مواد معدنی در شهرستان، تکمیل بیمارستان امام رضا (ع)، تکمیل راه میامی به جیلان، تکمیل سالن‌های ورزشی روستاها، گازرسانی به ۱۱ روستای بخش مرکزی، احداث فضاهای ورزشی و فرهنگی و شبکه تأمین آب شرب سالم برای شهرها و روستا هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار