کد خبر: ۷۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
بیرجند-رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: ۶۲ هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی استان در سال جاری انجام شده که برای متخلفان یک هزار و ۱۴۰ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش آرانیوز:عباس جرجانی صبح شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در جلسه سی‌ام آبان ماه کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز جلوی خروج بدون مجوز دام از استان گرفته شود که این اقدام عملیاتی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه همه انبارهای خراسان‌جنوبی در سامانه جامع تجارت ثبت شده‌اند، بیان‌کرد: این مسئله باعث می‌شود که ما بتوانیم نظارت‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

جرجانی با اشاره به تفاهم با بسیج در زمینه استفاده از نیروهای بسیجی در زمینه کنترل بازار گفت: جلسات اولیه این موضوع در استان برگزار شده و بسیجیان همکار در این برنامه در ۲۰ ساعت آموزش‌های لازم را خواهند دید.

همکاری بسیج در راستای نظارت بر بازار

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۲۴۸ نفر معرفی شده‌اند، اظهار کرد: تأکید ما بر این است که در برخورد با متخلف این افراد به صورت مستقیم ورود پیدا نکنند بلکه با همکاری و همکاری سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنظیم بازار کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده و از این جهت آمارهای ما تنها مربوط به ۶ ماهه نخست سال است، بیان‌کرد: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود دو هزار و ۸۵۰ تن برنج، سه هزار و ۱۴۱ تن شکر، ۲۶ تن گوشت گوساله و پنج هزار و ۵۴۷ جذب و توزیع شده است.

جرجانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۶۲ هزار و ۸۰۰ بازرسی در خراسان جنوبی انجام شده که منجر به تشکیل هزار و ۱۴۰ پرونده شده است، گفت: ۹ هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به حوزه آرد و نان بوده است که بر اساس این نظارت‌ها ۲۲۹ پرونده تشکیل شده است.

چهار هزار و ۸۳۰ فقره پرونده وارد تعزیرات استان شد

حسین حسن پور، مدیرکل تعزیرات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در هشت ماه سال ۱۴۰۰ تعداد چهار هزار و ۸۳۰ فقره پرونده ورودی به تعزیرات استان بوده که هزار و ۸۹۱ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کالا و خدمات هزار و ۸۷۱ پرونده نیز مختومه شده است، بیان‌کرد: ورودی پرونده‌های حوزه کالا و خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ورودی پرونده‌های حوزه قاچاق کالا و ارز دو هزار و ۲۴۹ پرونده و حوزه دارو و بهداشت نیز ۲۸۵ پرونده بوده است، گفت: هزار و ۱۰۰ پرونده مربوط به قاچاق سوخت و ۲۳۱ فقره پرونده مربوط به قاچاق دام زنده بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار