کد خبر: ۷۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
ارومیه – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۴۵ رودخانه و مسیل در استان نیازمند لایروبی هستند.

به گزارش آرانیوز:یاسر رهبردین در این زمینه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۴۵ مورد از رودخانه‌ها و مسیل های استان نیازمند انجام عملیات لایروبی هستند که شناسایی و برآورد اعتبار شده اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین و تخصیص اعتبار مورد نیاز لایروبی‌ها آغاز می‌شود، افزود: امسال با استفاده از اعتبارات ملی به میزان ۱۱ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های استان در برنامه این شرکت هدف گذاری شده است.

رهبردین، با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه‌ها بر اساس قانون توزیع عادلانه آب بر عهده حقابه بران و بهره برداران است، گفت: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های خارج از محدوده مراکز جمعیتی در صورت نیاز برعهده شرکت آب منطقه‌ای است.

وی افزود: امسال در سطح استان به طول ۳۶.۳۲ کیلومتر لایروبی شده که از این میزان ۱۷.۷۵ کیلومتر در شهرستان ارومیه به صورت امانی و با استفاده از ماشین آلات شرکت لایروبی شده است.

رهبردین، در خصوص اعتبار هزینه شده برای لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های منتهی به سیلاب‌های استان هم یادآور شد: امسال برای لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های استان بطول ۳۶.۳۲ کیلومتر بیش از ۲۸۱ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار