کد خبر: ۷۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
شیراز – «مجتبی دهقان پور» به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.

به گزارش آرانیوز:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ظهر شنبه در جلسه معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: فارس دومین استان کشاورزی و اولین استان باغداری کشور است اما تنها ۲.۵ درصد سهم صادرات متعلق به فارس است.

اسماعیل محبی پور افزود: بخش‌های زیادی از اراضی ما در معرض فرونشست بویژه در اراضی شیب دار است و اگر به روند ادامه پیدا کند ما را با مشکلاتی مثل رانش زمین مواجه می‌کند که رفع این مشکلات تنها با مسئولیت پذیری و نگاه جهادی به امر کشاورزی ممکن می‌شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: متأسفانه خشکسالی و وضعیت آب شرایط اضطراری را در بیشتر دشت‌ها ایجاد کرده که لزوم مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و آبیاری با استفاده‌های از سامانه‌های نوین برای مدیریت مصرف آب و ایجاد درآمد پایدار تر برای کشاورزان مورد تاکید است.

محبی‌پور ادامه داد: همچنین تقویت و سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در صنایع تبدیلی و مواد غذایی، مدیریت تأمین نهاده‌های دامی برای عشایر دامداران و روستاییان، لزوم توجه به کشت گلخانه‌ای، توجه به مسئله آبخیز داری و جلوگیری از هدر رفت منابع آب هم در تولید و هم مصرف، توجه به گسترش کشت گیاهان دارویی با توجه به چهار فصل بودن استان و قرار گرفتن در منطقه زاگرس و مدیریت اراضی شیبدار بویژه با قانون جدید در خصوص واگذاری‌ها که نیاز به مدیریت ویژه دارد، از جمله مسائلی است که باید مدنظر رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گیرد.

او با بیان اینکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، خواستار پیگیری ایجاد پایانه صادرات شد و گفت: با توجه به ظرفیتی که فرودگاه‌های ما دارند و فاصله اندک که با راه آهن و خلیج فارس داریم، می‌توانیم محصولات را از فارس به بنادر منتقل کنیم.

محبی‌پور همچنین گفت: تاکید ویژه داریم که دستگاه‌های اجرایی ارتباط حسنه با تمام زیر مجموعه‌ها و ادارات مرتبط با جهاد کشاورزی و استانداری که آماده همکاری با این مجموعه است، داشته باشند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار