کد خبر: ۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
سمنان- معاون صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱ هزار بافنده رسمی فرش است، گفت: این بافندگان برای ۲۶ شرکت تعاونی فعال در زمینه فرش، کار می‌کنند.

به گزارش آرانیوز:حمیدرضا مداح ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات صمت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی و تولیدی فرش و دست بافت‌های صنایع دستی در سطح استان، تاکید کرد: صنعت فرش در زمره مهمترین تولیدات حوزه صنایع دستی استان محسوب می‌شود که توان صادراتی نیز دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان ۱۱ هزار بافنده فرش دارد که اغلب شأن در شرق استان حاضر هستند، ابراز کرد: این بافندگان برای ۲۶ شرکت تعاونی تولید فرش، بافندگی می‌کنند.

ایجاد ۲۲۰ شغل جدید

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بافندگان استان سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش می‌بافند، گفت: با ارتقای کیفی و کمی تولید می‌توانیم ظرفیت‌هایی را برای صادرات فرش مهیا کنیم.

مداح با بیان اینکه ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی در زمینه تولید فرش فعالیت دارند، گفت: این تعاونی‌ها زیر نظر اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت داشته و توانسته‌اند در زمینه ایجاد اشتغال به توانمند سازی خانوار روستایی و به خصوص زنان مبادرت ورزند.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره تعداد واحدهای بافندگی و با بیان اینکه ۹۳ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان سمنان در زمینه تولید فرش فعال است، افزود: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۲۰ بافنده در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار