کد خبر: ۷۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مشهد - سرپرست مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط غیر پیک کرونایی، محدودیتی برای حضور گردشگران سلامت در مشهد وجود ندارد.

به گزارش آرانیوز:داوود خوش‌شکن اظهار کرد: در شرایط غیر پیک محدودیتی برای حضور گردشگران و زائران سلامت در شهر مشهد وجود ندارد و از ابتدای آبان ماه نیز با برداشته شدن ویزای هوایی کشور عراق امکان مراجعه بیشتر بیماران خارجی فراهم شده است.

وی با اشاره به این‌که بیشتر گردشگران سلامت را بیماران کشورهای عراق و افغانستان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بیمارستان‌های طالقانی، اکبر، قائم (عج) و امام رضا (ع) از جمله بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند.

سرپرست مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در شرایط غیر پیک محدودیتی به لحاظ پذیرش بیماران خارجی وجود ندارد اما در دوران پیک، منفی بودن تست پی سی آر بیمار و همراه قبل از ورود به کشور الزامیست و مراقبت از بیمار برای جلوگیری از شیوع بیماری توسط بیماران خارجی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که خدمات درمانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران گردشگر سلامت ارائه می‌شود جزو تخصصی‌ترین و به‌روزترین خدمات درمانی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تعرفه پرداختی خدمات نیز نسبت به برخی کشورهای هم‌رده، تعرفه ارزان قیمتی است.

خوش‌شکن ابراز کرد: بخشی از هزینه‌هایی که گردشگران سلامت پرداخت می‌کنند، غیر واقعی است که با تدابیر جدید جلوی برخی سودجویی‌های افراد غیر دانشگاهی از این بیماران گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ بیمارستان غیر دولتی نیز مجوز پذیرش گردشگر سلامت را دارند که باید طبق تعرفه‌های تعیین شده از بیماران هزینه دریافت کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار