کد خبر: ۷۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که نیاز خراسان‌جنوبی در مورد هر کالایی تأمین نشود، مجوز خروج آن از استان را نمی‌دهیم.

به گزارش آرانیوز:جواد قناعت ظهر شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از کارگروه این است که با نظارت جلوی افزایش نامتعارف قیمت‌ها در بازار را بگیریم تا مردم در زمینه تأمین مایحتاج خود دغدغه نداشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این کارگروه باید هر ماه به ریاست استاندار برگزار شود، بیان‌کرد: قبل از برگزاری کارگروه نیز کمیته‌های مرتبط جلساتی را برگزار و مسائل را به صورت کارشناسی و مستمر پیگیری کنند.

قناعت با تأکید بر اینکه ما به عنوان مسئولان و متولیان امور باید مراقب واژگان مورد استفاده در سخنانمان باشیم، ادامه‌داد: وقتی مسئولی می‌گوید «هیچ‌گونه افزایش قیمت در خراسان‌جنوبی نداریم» مردم این جملات را از طریق رسانه‌ها می‌شوند و از طرف دیگر آیا واقعاً هیچ افزایش قیمت نداشته‌ایم؟

وی با بیان اینکه موضوع نهاده‌های دام و طیور یکی از موضوعات مهم و اساسی است که خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه مشکلاتی دارد، گفت: در راستای رفع این مشکل هماهنگی برای برگزاری جلسه‌ای با متولیان امور در این خصوص انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی به نظارت بر بازار شب یلدا تأکید کرد و یادآور شد: باید نظارت‌های ما به گونه‌ای باشد که به بهانه شب یلدا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

قناعت اظهار کرد: از طرف دیگر باید به سمت نظارت‌های هوشمند رفته و تنها بر بازرسی‌های میدانی تأکید نکنیم که در این راستا جدی گرفتن سامانه جامع تجارت برای نظارت از مسائل بسیار مهم، ضروری و مورد تأکید است

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که مدیران سازمان‌های مرتبط از همین ماه باید برای آن تدبیری اندیشیده و برنامه‌ریزی داشته باشند، تأمین و ذخیره سازی میوه شب عید نوروزی به اندازه مورد نیاز خراسان‌جنوبی است.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مورد هر کالایی نیز در وهله اول باید نیاز مردم استان تأمین شود و بعد به خارج از خراسان جنوبی برود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار