کد خبر: ۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ماهیانه حدود دو هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: کاهش جوجه‌ریزی محسوس در خراسان‌جنوبی نداشته‌ایم.

به گزارش آرانیوز:، غلامرضا قوسی ظهر شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از تاریخ ۹ تا ۱۶ آذرماه امسال ۲۴۷ فقره بازرسی از سطح بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی انجام شده است که بر اثر این نظارت‌ها ۲۹ واحد متخلف تعهد کتبی اخذ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی حدود ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه تولید می‌شود که از این میزان ۱۷ هزار تن به خارج از استان می‌رود و ۱۲ هزار تن نیز در داخل استان مصرف می‌شود.

قوسی ادامه‌داد: در خراسان جنوبی ماهیانه حدود دو هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۰ تن در استان به مصرف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی از دو میلیون و چهار هزار قطعه تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در نوسان است، افزود: وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان‌جنوبی طبیعی است و کاهش معنی‌دار جوجه‌ریزی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه توزیع سهمیه ۲۵۰ تنی برنج در حال انجام است، گفت: در مهر ماه ۶۵۵ تن برنج، آبان ۵۷۱ تن برنج، و آذرماه تاکنون ۳۰۲ تن برنج توزیع شده است.

قوسی با تأکید بر اینکه ذخیره کالاهای اساسی در خراسان‌جنوبی به میزان نیاز استان وجود دارد، یادآور شد: تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی با هدف در دسترس بودن کالاها برای مردم و رصد قیمت اقلام اساسی انجام شد.

مهدی روشن، مدیر پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: آمادگی خرید بدون سقف دام را داریم و تاکنون نیز در بحث خرید دام عشایر نیز ۱۷ هزار رأس دام را از عشایر خریده‌ایم.

وی گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تخم مرغ نطفه‌دار از کشورهایی چون ترکیه و اسپانیا وارد استان شده و از ابتدای سال نیز ۱۲۰ هزار تن نهاده بین مرغداری‌ها توزیع شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار