کد خبر: ۷۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
ارومیه –مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:احمد دهقان  با اشاره به تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در استان، افزود: تعداد ۲۴ نفر از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا پایان سال به سازمان جهاد کشاورزی مأمور شدند تا ضمن ارائه تجربیات بازرسی خود، همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل اجرایی قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری مسؤلیت نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز ۲۴ نفر از نیروهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاورزی استان منتقل شدند و فعالیت خود را رسماً آغاز کردند.

دهقان با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد، افزود: در این جهت موضوع تفویض امر بازرسی و نظارت بر کلیه واحدهای تولیدی و صنفی گروه‌های هدف به بازرسان سازمان جهاد کشاورزی منتقل شد تا زنجیره تأمین، توزیع، تنظیم و نظارت در این خصوص یکپارچه و کامل شود.

وی تاکید کرد: با آغاز فعالیت و برنامه‌های اجرایی این قرارگاه، تثبیت قیمت‌ها و عرضه زیر قیمت مصوب دولتی گوشت مرغ در سطح بازار و فروشگاه‌های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

دهقان با اشاره به توزیع مرغ گرم به قیمت مصوب دولتی ۳۱ هزار تومان در سطح بازار، ادامه داد: قیمت امروز فروش مرغ گرم در بازار شهرستان ارومیه زیر قیمت مصوب و از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۱ هزار تومان در مغازه‌ها متغیر بود و مرغ منجمد نیز به قیمت مصوب دولتی ۲۰ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های توزیع در حال عرضه است.

در طی آغاز به کار فعالیت این قرارگاه و تشدید بازرسی‌ها از مراکز توزیع و عرضه گوشت مرغ از ۶ آذرماه تاکنون، آرامش به بازار مرغ استان بازگشته است و قیمتها تثبیت و متعادل شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار