کد خبر: ۷۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی از ترانزیت یک میلیون و ۲۸۴ هزارتن کالا از گمرکات استان در طول ۸ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:توحید آذربد با بیان اینکه در طول ۸ ماه سال جاری یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۹۵ تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور ترانزیت شده است، اظهار داشت: ارزش این کالاها ۴.۵۶۱ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از نظر وزن ۲۴ درصد و ارزش ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: از این میزان ۶۵۰ هزار و ۲۸۷ تن ترانزیت خارجی از مقصد و ۶۳۲ هزار و ۴۰۸ تن ترانزیت خارجی از مبدا است.

وی حجم ترانزیت داخلی را ۱۹۱ هزار تن به ارزش ۵۶۱ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: ترانزیت داخلی از گمرکات استان نیز از نظر وزن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما ارزش کالاهای ترانزیت داخلی ۱۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تردد ۲۷۹ هزار و ۷۳۳ خودرو از گمرکات استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۷۱ هزار و ۹۱۶ خودرو کامیون و تریلر، ۱۵۷ دستگاه اتوبوس و ۷ هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو سواری بوده است.

به گفته آذربد میانگین تردد کامیون و تریلر از گمرکات استان یک هزار و ۱۳۳ دستگاه، اتوبوس یک دستگاه و خودروی سواری نیز ۳۲ دستگاه در ۸ ماهه سال جاری بوده است.

آذربایجان‌غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به‌شمار می‌رود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار