کد خبر: ۷۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
رشت- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به وجود نقشه راه توسعه برای هر استان، گفت: استان ها بر اساس این نقشه راه حرکت نمی کنند.

به گزارش آرانیوز:محمد صالح جوکار عصر چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون داخلی مجلس با استاندار گیلان با بیان اینکه برای هر استانی یک نقشه راهی تعبیه شده که به آن عمل نمی‌شود و مدیران بر اساس امیال خود فعالیت دارند، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های هر استان فعالیت کنیم به طور مثال کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در گیلان دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر در شهرها و روستاهای ما متولی مشخصی وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف نیز با هم موازی کاری دارند و در اکثر مواقع نیز هماهنگ نیستند.

وی افزود: استان گیلان بیشتر از هر چیزی درگیر عدم مشخص بودن متولی در امور مختلف است به طور مثال لایروبی رودخانه‌ها وظیفه آب منطقه‌ای بوده و اگر محیط زیست مانع این کار شود کارهای مربوط به این امر روی زمین می‌ماند.

نماینده مردم یزد در مجلس مهمترین موضوع در بحث پسماند را بازیافت دانست و تصریح کرد: وضعیت فعلی بازیافت زباله تر و خشک مناسب نیست و اگر شهرداری توانایی انجام این کار را ندارد باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به زمین‌های فاقد سند مالکیت، اظهار کرد: در حال حاضر قانونی در این خصوص در مجلس تصویب شده اما اگر این قانون ایراد دارد و نمی‌تواند مشکلات مربوط به موضوع را حل کند باید اصلاحیه نسبت به آن داده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار