کد خبر: ۷۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه حدود ۵۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال قم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۱۹ نفر نیز در قم دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش آرانیوز:محمد رضا قدیر پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از خدمات و تلاش‌های پرستاران قمی قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع کرونا در قم گفت: شاهد یک سیر نزولی میزان مراجعان سرپایی و تست‌های پی سی آر مثبت هستیم که باید تلاش کنیم با رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از واکسن این روند همچنان حفظ شود.

وی افزود: با توجه به سویه جدید ویروس کرونا به نام امکرون باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم و بدانیم که در برابر کرونا نباید لحظه‌ای غافل شویم.

قدیر در خصوص واکسیناسیون تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون در حال انجام است و انتظار داریم که همشهریان به مراکز مراجعه و اقدام به تزریق واکسن کنند و دوز سوم نیز آغازشده که تاکنون ۱۲ هزار و ۶۱۹ نفر در قم دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: حدود ۷۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال قم در نوبت اول و حدود ۵۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین افزود: بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز تزریق واکسن داشته‌اند و استفاده از کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی فقط با ارائه کارت واکسن امکان‌پذیر است.

قدیر در انتها با تأکید بر اهمیت محدودسازی هوشمند گفت: این عملیات از روز شنبه طبق وعده وزیر کشور اجرایی می‌شود و باید خودمان نیز توجه داشته باشیم تا وضعیت شهر مجدد قرمز نشود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار