کد خبر: ۷۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
قزوین- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مسابقه رشته رباتیک همزمان با مسابقات ملی مهارت کشور در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز:محسن مددی در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات سارمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک از ۲۰ الی ۲۵ آذر ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسابقات که دوره انتخابی مسابقات جهانی شانگهای چین خواهد بود به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود و تا کنون ۱۶ استان از سراسر کشور برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: رقابت کنندگان از روز شنبه مهمان استان هستند و مسابقات از دوشنبه تا چهارشنبه با حضور داوران و کارشناس مسئول رشته انجام می‌شود، مسابقه با استانداردهای تعریف شده مسابقات شانگ‌های برگزار می‌شود و در این موضوع از راهنمایی مشاوران و کارشناسان امر بهره می‌بریم.

مددی بیان کرد: از همه ظرفیت‌های استان و همه تجهیزات کارگاهی و پشتیبانی بخش خصوصی برای برگزاری مسابقه بهره برده‌ایم تا این رویداد را که برای اولین بار در قزوین برگزار می‌شود با سربلندی به پایان برسانیم.

وی تشریح کرد: اولین مسابقه رباتیک جهان در سال ۱۳۲۹ بین اسپانیا و پرتغال برگزار شد و پس از آن مورد توجه کشورهای صنعتی قرار گرفت و امروز شاهد حضور بیش از ۹۰ کشور در ۷۰ رشته مرتبط در مسابقات جهانی هستیم، ایران اسلامی در بعد بین‌المللی در این موضوع درخشان است و ما در مسابقات سال ۲۰۱۳ آلمان موفق به کسب رتبه چهارم جهان شدیم.

این مسئول با اشاره به این موضوع که شرایط سنی شرکت در این مسابقه ۱۸ تا ۲۳ است عنوان کرد: مسابقات مهارت در سطح جهان ارزش بالایی دارد، در برخی رشته‌ها درگیر بحث‌های سیاسی می‌شویم و گاهی ایران را از شرکت در آنها محروم می‌کنند چرا که از آن مهارت در رشته‌های خاص می‌توان بهره برد.

وی تبیین کرد: موضوعات و رشته‌های دیگر در سطح کشور به صورت متمرکز در حال برگزاری است و نمایندگان استان در رشته‌های تراش، فرز، مگاترونیک، آشپزی، طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل، جوشکاری، جواهر سازی درگیر مسابقات هستند.

مددی عنوان کرد: این مسابقات بهترین فرصت است که نخبه‌های دارای مهارت در سطح کشور شناسایی شده و شرکت‌های خصوصی صنعتی از حضور آنان بهره مند شوند همچنین این افراد می‌توانند توانایی‌های خود را در زمینه‌های کارآفرینی نشان دهند.

مسابقه آزاد خلاقانه باقلوا سنتی قزوین برگزار می‌شود

مددی با اشاره به این موضوع که از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ آذر ماه مسابقه آزاد و خلاقانه باقلوا در قزوین برگزار می‌شود اذعان کرد: مسابقه باقلوا در استان قزوین برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بدون محدودیت سنی می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین توضیح داد: در این دوره شرکت کنندگان باید توانایی‌های خود را در تغییر شکل باقلوا، خلاقیت در بسته بندی و نیز تبدیل باقلوا به یک محصول رژیمی و مورد پسند همه گروه‌ها با هم رقابت کنند.

وی ادامه داد: پیش از این هیچ استانداردی در زمینه باقلوا وجود نداشت ولی با تلاش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای استان استانداردهای این محصول تعریف شده است و هم اکنون علاقه مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی گواهینامه دریافت کنند.

مددی گفت: تا کنون ۴۰ نفر برای این مسابقه اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از غربالگری توسط کارشناسان تعداد مشخصی از آنها با هم به رقابت می‌پردازند، گفتنی است که محصول نهایی در نمایشگاه مهارت‌ها که در محل کتابخانه عمومی امام خمینی برگزار می‌شود برای فروش به نمایش در می‌آیند.

این مسئول یادآور شد: در ابتدای سال جاری دوره آموزش باقلوای ترکی با حضور اساتید ترکیه‌ای و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین برگزار شد و قرار است مشابه همین دوره با حضور اساتید قزوینی به منظور آموزش باقلوای قزوین در ترکیه برگزار شود.

نمایشگاه حرفه‌های ارزان در قزوین برگزار می‌شود

مددی تبیین کرد: ما معتقدیم فردی بیکار است که مهارتی نداشته باشد و فرد دارای مهارت می‌تواند برای خود کارآفرینی کند با این حال گاهی برخی مشاغل هزینه بردار هستند، از همین رو نمایشگاهی با معرفی حرفه‌های ارزان در محل کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در آن افراد با بیش از ۲۰۰ حرفه با همین زمینه آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از این مشاغل و حرفه‌ها به صورت رایگان و دولتی آموزش داده می‌شوند و برخی دیگر نیز توسط آموزشگاه‌های آزاد و با ارائه تخفیف به علاقه مندان ارائه می‌شوند و ما پیشنهاد می‌کنیم علاقه مندان به مشاغل کوچک و خانگی در این نمایشگاه شرکت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار