کد خبر: ۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
بیرجند - مدیر کل آموزش و پرورش گفت: آمار دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ابتلای ۶.۵ درصد دانش آموزان استان به کرونا واقعیت ندارد.

به گزارش آرانیوز:محمد علی واقعی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرده است که ۶.۵ درصد دانش آموزان استان مبتلا به کرونا شده اند که این مطلب با آنچه در قالب بولتنی برای ما ارسال کرده اند، تناقض دارد.

وی اضافه کرد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیش از ۹۱.۳۳ درصد دانش آموزان و ۹۵ درصد معلمان واکسیناسیون شده اند و با توجه به اینکه ۱۸۲ هزار نفر جمعیت دانش آموزی استان است و اگر آمار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر ابتلای ۶.۵ درصد دانش آموزان به کرونا صحیح باشد ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز باید مبتلا به کرونا شده باشند که این از آمار پنج هزار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی بیشتر است بنابر این آمار اعلام شده واقعیت ندارد.

واقعی بیان کرد: درصد ابتلای دانش آموزان استان به کرونا یک هزارم درصد است و تاکنون هیچ دانش اموزی در خراسان جنوبی به دلیل ابتلای به کرونا فوت نکرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه سال جاری یکی از همکاران ما با ابتلا به کرونا فوت کرده است، بیان داشت: بر اساس تجربه سال گذشته درباره آموزش حضوری و مجازی گند زدایی و ضد عفونی فضاهای آموزشی با توجه به اولویت سلامت دانش آموزان و با وجود کمبود نیروی دارای پست خدمتگزاری انجام شد و بازگشایی مدارس با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و غربالگری دانش آموزان در ابتدای ورود به مدارس است.

به گفته وی اگر دانش آموزی مشکوک به ابتلا به کرونا باشد به خانواده او اطلاع داده می شود و دانش آموز به مراکز بهداشتی معرفی می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم آمار خانواده های مبتلا را به آموزش و پرورش اعلام می کند و ما آن را در اختیار مدیران مدارس قرار می دهیم و تا زمانی که قرنطینه خانوادگی تمام نشود دانش آموز حق حضور در آموزشگاه را ندارد و برای حضور در آموزشگاه هم باید گواهی سلامت از پزشک معتمد ارائه کند.

واقعی تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مدارس ارتباطی به رنگ بندی شهرها ندارد و بر اساس دستورالعمل ستاد کرونای کشور ۵۰ درصد دانش آموزان هر کلاس که ۱۵ نفر می شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس های حضوری شرکت می کنند.

وی بیان داشت: دانش آموزان بر اساس گروه بندی انجام شده باید در مدارس حضور پیدا کنند مگر اینکه دانش آموزی مشکل خاصی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: همه آیتم های مورد نظر در بیش از ۸۵ درصد توسط دانش آموزان رعایت می شود و اگر در موارد اندکی مشکلی وجود داشته باشد به مدیران مدارس تذکر لازم داده می شود.

وی گفت: معلمان با توجه به بیماری های زمینه ای که دارند آسیب پذیر ترند و اگر معلمی مشکوک به کرونا باشد همه کلاس های که با وی درس داشته اند تا زمان مشخص شدن نتایج غربالگری مجازی برگزار می شوند.

واقعی بابیان اینکه بیش از ۷۰۰ آموزشگاه خراسان جنوبی جمعیت زیر ۱۵ دانش آموز دارد، اضافه کرد: بیشتر مدارس استان، مدارس روستایی می باشند که نسبت به مدارس شهری جمعیت دانش آموزی کمتری دارند.

واقعی  در باره چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول و آموزش حضوری در مدارس شبانه روزی تصریح کرد: امتحانات نوبت اول در همه مقاطع تحصیلی حضوری برگزار می شود و در مدارس شبانه روزی هم هر هفته ۱۵ نفر از دانش آموزان هر کلاس در مدرسه حضور می یابند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار