کد خبر: ۷۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به درستی برای مردم تبیین شود.

به گزارش آرانیوز:آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست ستاد شئون کرمانشاه با موضوع برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند موضوع فرهنگ و سبک زندگی اسلامی صحیح برای آحاد مردم است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، افزود: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام مناسبت نداشته و باید از این ظرفیت‌های بزرگ برای ارتباط با مردم و انتقال مبانی اسلام ناب بهره برداری کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی برای ارتباط با نسل جدید تولید محتوا است، تصریح کرد: ارتباط با مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تنها از راه سخنرانی نیست و باید از قالب‌های عکس، فیلم و انیمیشن نیز برای تولید محتوا و انتقال مفاهیم و مبانی اسلام و انقلاب بهره برد.

علما با اشاره به جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در میان آحاد مردم، بیان کرد: شهیدان بسیاری در راه انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و سیره آنها امروز برای جوانان تبدیل به الگو شده اما شهید حاج قاسم سلیمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و کلمه به کلمه زندگی این سردار بزرگ اسلام حاوی درس زندگی است.

وی تاکید کرد: اصرار رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و نکته مهم که باید به آن توجه شود آن است که حاج قاسم سلیمانی از یک روستا کوچک در کرمان با تعلیمات اسلام و مبانی انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) مطرح شد به این جایگاه ارزشمند یعنی شهادت دست یافت.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه، اضافه کرد: سابقه عزاداری برای حضرت زهرا (س) بر اساس وقف نامه‌ها مربوط به ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال پیش بوده و باید سیره حضرت زهرا (س) با شرایط روز برای مردم بیان شود.

علما تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی است که از سال ۴۲ و اوایل مبارزه بر ضد حکومت پهلوی در کنار امام خمینی (ره) حضور داشتند و باید وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل جدید تبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: سایر کشورها به دلیل نداشتن چنین وقایعی تاریخی و مذهبی به دنبال خلق مفاهیم هستند اما کشور ما به لحاظ محتوایی بسیار غنی است و وجود شخصیتی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که در پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه حضور داشته برای کشور نعمت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار