کد خبر: ۷۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
فردوس- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی بر تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای به سرانجام رسیدن این کار مهم استفاده شود.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایندگی این بنیاد در شهرستان فردوس از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با پشتیبانی استانداری در بازه زمانی سه ساله برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس نیز اعتبار خوبی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: پرداختن به بخش‌های پر درخشش انقلاب اسلامی نیز به برنامه‌های ما اضافه شده و با همان فرهنگ دفاع مقدس به صورت جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام قشرها تلاش می‌کنیم تا میراث گران‌بهای دفاع مقدس برای آیندگان بماند.

فلاحی تاکید کرد: تعداد زیادی از والدین شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را از دست داده‌ایم و باید با کار جهادی به سراغ سایر یادگاران دفاع مقدس رفته و خاطرات آنها را ثبت کنیم.

وی هدف از گشایش دفاتر این بنیاد در شهرستان‌های را استفاده از ظرفیت تمام نیروهای جوان و آتش به اختیار در جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و ثبت خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و شهدا برشمرد و تاکید کرد: از تمام رزمندگان و جوانان می‌خواهیم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با ما همکاری کنند.

فلاحی استفاده از ابزار هنر برای ترویج و تدوین فرهنگ دفاع مقدس را از مهمترین اهدافی برشمرد که تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از هنرمندان و تولیدات سینمایی و فیلم‌های مستند و شرکت در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی، این فرهنگ پر افتخار به تمام جهانیان شناخته شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس بهسازی یادمان‌های دفاع مقدس را از وظایف این بنیاد برشمرد و افزود: گر چه این بنیاد اعتبار دولتی ندارد ولی به طور حتم در آینده از اعتبارات دولتی باید به این بنیاد کمک شود.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس فردوس نیز در این مراسم با بیان اینکه به فرموده رهبری باید گنج ناشناخته جنگ را استخراج کنیم افزود: سبک و سیره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هنوز برای جوانان به صورت کامل تدوین نشده است.

محمد علی جوان خاطرنشان کرد: همانطور که رزمندگان و جوانان دفاع مقدس با کمترین امکانات بیشترین پیروزی‌ها را در به دست آورند اکنون نیز ما نیز با همت جوانان و امکانات حداقلی و حتی دور ریز سایر اداره‌ها، این کار فرهنگی را شروع کرده‌ایم.

وی حجم کار این بنیاد را بسیار بیشتر از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم ثابت کنیم که می‌توان مانند دفاع مقدس و با اعتماد به جوانان و استفاده از حداقل امکانات کارهای فرهنگی بزرگی انجام داد.

وی تاکید کرد: این بنیاد بودجه دولتی ندارد و باید خیرین کمک‌های خود را به سمت کارهای فرهنگی سوق داده و در آینده شاهد وقف‌هایی در این خصوص باشیم.

در این مراسم محمد علی جوان به عنوان اولین مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شهرستان فردوس معرفی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار