کد خبر: ۷۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد ترانزیت کشور به افغانستان از طریق راه های خراسان جنوبی انجام می شود.

به گزارش آرانیوز:وحید داعی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که به این لحاظ در رتبه ششم کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ترانزیت کشور به افغانستان از راه های استان انجام می شود، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی به دنبال جذب اعتبارات ملی در حوزه راه های استان رفته ایم.

وی از ابلاغ ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی به راه های استان خبر داد و بیان کرد: از این رقم تا کنون ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات توازن هنوز ابلاغ نشده است، بیان داشت: اعتبارات بند ط تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است.

داعی با بیان اینکه با توجه به ترددهای فراوان در محورهای استان، دوبانده سازی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار بند ط تبصره دو قانون بودجه به دوبانده سازی راه های استان اختصاص یافته است.

وی از ثبت نام ۲۷ هزار و۳۱۰ نفر در طرح جهش مسکن خبر داد و بیان کرد: برای ۲۵ شهر استان سامانه ثبت نام باز شده است و پیگیر هستیم با تامین زمین برای ۶ شهر باقی مانده زمینه حضور متقاضیان در طرح را فراهم کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار