کد خبر: ۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به قرمز شدن شهرستان طبس گفت: ۷۶ درصد جامعه هدف در خراسان‌جنوبی واکسینه شده‌اند.

به گزارش آرانیوز:غلامرضا شریف‌زاده  اظهار کرد: در حال حاضر در کشور تنها دو شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که یکی از این شهرها طبس است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی درباره چرایی قرمز شدن طبس بیان‌کرد: این موضوع توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد یکی از علت‌ها این است که طبس در مسیر تردد ۶ استان قرار دارد و سفرها و ترددها بر این موضوع تأثیر گذاشته است.

شریف‌زاده گفت: در زمینه تزریق واکسیناسیون نیز شهرستان طبس نیز از نظر تعداد واکسن زده‌ها متوسط بوده و نمی‌توان علت را کاهش میزان استفاده از واکسن عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبس در وضعیت قرمز، بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین در وضعیت زرد، فردوس و نهبندان نارنجی، خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۲۲ نفر بستری با علائم حاد تنفسی و ۷۱ نفر بستری مثبت در خراسان جنوبی داریم و همچنین تعداد بستری‌های در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۲۳ نفر است که این آمار در مقایسه با هفته قبل روند کاهشی نداشته ولی ثابت بوده است.

شریف‌زاده یادآور شد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۸۲ درصد جامعه هدف دوز اول و ۷۶ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار