کد خبر: ۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
بیرجند - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امواج دکل های ارتباطی خراسان جنوبی کمتر از حد استاندارد است و سلامت مردم را تهدید نمی کند.

به گزارش آرانیوز:مصطفی بهی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: دکل‌های ارتباطی استان بر اساس استانداردهای روز جهان تأمین و نصب شده‌اند و از آن جایی که تشعشعات آن‌ها کمتر از میزان استانداردهای موجود است سلامت مردم خراسان جنوبی از این جهت تهدید نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه به تازگی مطالبی توسط افرادی بدون داشتن اطلاعات لازم در این باره بیان و سبب ایجاد نگرانی در بین مردم شده است، اضافه کرد: توسعه وسایل ارتباطی ضروری است و استفاده از ارتباطات سریع یکی از دغدغه‌های مهم است که اهمیت آن در دوران شیوع ویروس کرونا به خوبی مشخص شد و برای استمرار این خدمات راهی جز بهره‌گیری از خدمات ارتباطی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سه اپراتور در استان فعالیت می‌کنند و تاکنون هیچ مشکلی مبنی بر تخطی آنها از میزان استاندارد در تشعشعات دکل‌ها گزارش نشده است.

وی گفت: با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، آموزش و فعال کردن کسب و کارهای آنلاین در این حوزه همواره می‌توانیم یاری گر سلامت مردم در دوران کرونا باشیم.

بهی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات رادیویی نظارت بر کیفیت و تشعشعات ناشی از آن را بر عهده دارد و به هم استانی‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ مشکلی با توجه به اندازه گیری هایی که می‌شود در ارتباط با این تشعشعات وجود ندارد و نه تنها تشعشعات در حد استاندارد است بلکه میزان این تشعشعات کمتر است.

به گفته وی یکی از معیارهای توسعه شهر هوشمند، توسعه زیر ساخت‌ها ی ارتباطی است و همیشه تلاش می‌کنیم که حقوق مردم در این ارتباط به خوبی رعایت شود.

مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطی و رادیویی منطقه شمال شرق کشور هم در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به استناد قانون هوای پاک به عنوان همکار سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی همواره میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی را بررسی می‌کند.

محمد شمسایی اضافه کرد: ۲۰ نقطه از مرکز هر استان به طور مرتب پایش می‌شود و آخرین پایش در بیرجند در منطقه کارگران و بقیه الله این شهر انجام شد که بیشترین ترافیک را نسبت به سایر مناطق شهر بیرجند دارد.

وی با بیان اینکه در این پایش مشخص شد که هیچ تشعشع غیر استانداردی در این منطقه وجود ندارد، گفت: در پایش ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ ،۱۰ نقطه شهر بیرجند از این نظر مورد بررسی قرار گرفت که بالاترین میزان تشعشع ثبت شده ۰.۶ میکرو بایت بر سانتیمتر مربع بود که مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نمی‌کند.

به گفته وی بر اساس این گزارش در بدترین نقطه شهر بیرجند میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی به صفر نزدیک است.

شمسایی تصریح کرد: بر اساس این گزارش تشعشعات مورد نظر تاکنون از حد استاندارد بیشتر نبوده است و مردم هیچ نگرانی نسبت به نزدیک بودن دکل‌های مخابراتی نباید داشته باشند.

وی گفت: سامانه ۱۹۵ هم پاسخگوی سوال‌های مردم در این باره است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار