کد خبر: ۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
قزوین - معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم مناسب‌سازی تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:سید جواد حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این سازمان که در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده تمامی مأموریت‌های آموزش و پرورش عادی را بر عهده دارد و نباید بین این دو فاصله انداخت.

وی افزود: این سازمان با هدف عدالت آموزشی و ایجاد فضای برابر و عادلانه برای بهره مندی همگان از نظام آموزشی ایجاد شده و نوع مخاطبان آن نیز از بین کسانی هستند که زحمات مضاعفی را به نسبت سایر دانش آموزان و معلمان متحمل می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه این آموزش و پرورش به دنبال ارائه خدمات حمایتی و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است عنوان کرد: اجرای طرح سنجش سلامت، آموزش دانش آموزان تلفیقی فراگیر، هدایت و در نهایت توان بخشی مشکلات یادگیری از دیگر وظایف این سازمان است.

وی یکی از سیاست‌های پیش روی نظام آموزشی را حرکت به سمت مدارس ترکیبی دانسته و بیان کرد: نظام آموزشی به دنبال حرکت به سمت مدارس ترکیبی با آموزش‌های فردی است.

حسینی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم کند تا کیفیت دانش آموزان دیرآموز که مظلوم ترین دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت هستند فراهم شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی فقط به دانش آموزان استثنایی خدمات ارائه نمی‌دهد، گفت: ارائه خدمات حرفه‌ای به دانش آموزانی که دارای اختلال در یادگیری هستند از دیگر خدماتی است که این آموزش و پرورش ارائه می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت باید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شود، اظهار کرد: استاندارد سازی فضاهای آموزشی، ورزشی، کارگاهی و آموزشگاهی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این حوزه انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی دارای ۷۶۰ منطقه آموزشی است، یادآور شد: استان قزوین یکی از استان‌های پیش رو در مدارس تلفیقی در سطح کشور است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار